جان کری: پاکستان ۱۵۰ هزار نیرو در مرز افغانستان مستقر کرده است

- ۳۱ حمل ۱۳۹۲

وزیر امور خارجه امریکا با تأکید بر اهمیت همکاری پاکستان در جنگ با تروریسم گفت: روابط امریکا با پاکستان باید با دید باز بررسی شود.
جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در کمیته روابط خارجی سنا گفت: همانطور که همه مطلع هستند، اقدامات مهمی که طی چند سال اخیر در پاکستان صورت گرفته، خشم و عصبانیت مردم این کشور را برانگیخته است. مردم پاکستان بسیار عصبی و نگران هستند و سیاستمداران نیز به این مساله پاسخ می‌دهند. آنها تلاش کرده‌اند تا به روش‌های دیگری مثمرثمر واقع شوند.
جان کری در این جلسه به اهمیت ویژه همکاری اطلاعاتی پاکستان و مسیر ترانزیت تجهیزات ناتو به افغانستان اشاره کرد و افزود: طی سال‌های اخیر توسط خطوط زمینی پاکستان کمک‌ها و تجهیزات خود را برای نیروهایمان در افغانستان ارسال می‌کردیم و در حال حاضر توسط همین خطوط آنها را از افغانستان خارج می‌کنیم. ما در زمینه‌ تبادل اطلاعات، تسلیحات اتمی، انجام اقداماتی برای پیدا کردن عاملان انفجارها همکاری کرده‌ایم.
جان کری در رابطه با استقرار نیروهای پاکستان در مرز افغانستان گفت: فکر می‌کنم پاکستان حدود ۱۵۰ هزار نیرو در مرز افغانستان مستقر کرده و برای همان هدفی که نیروهای ما به خاطرش می‌جنگند، مبارزه می‌کنند.
جان کری در پاسخ به قانونگذاری که مساله زندانی شدن دکتر شکیل افریدی را مطرح کرد، گفت: این اقدام اشتباه است و خشم همه ما را برانگیخته است. ما برای آزادی او مبارزه می‌کنیم. اما فکر نمی‌کنم که باید یک رابطه را به خاطر یک یا دو یا سه اشتباه از بین برد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.