داکتر وحید وحیدالله برندۀ معتبرترین جایزۀ بین‎المللی صلح شد

- ۰۱ اسد ۱۳۹۲

داکتر وحید وحیدالله برندۀ یکی از معروف‌ترین و معتبرترین جایزه جهانی صلح زیرِ نام «mother Teresa» گردید.
آقای وحیدالله که به حیث کارشناس ارشد در امور حل و فصل منطقه‌یی و بین‌المللی در سازمان ملل متحد کار می‌کند، به ‌تاریخ ۲۲ جون سال‌ روان طی محفل با شکوهی در ایالات متحدۀ امریکا این جایزۀ معتبر بین‏المللی را دریافت کرد.
این جایزه به‌خاطر خدماتی که داکتر وحید وحیدالله برای آوردن صلح در بالکان انجام داده بود، برایش اهدا شده است.
در امریکا بیش از نیم میلیون امریکایی‌ البانی‌تبار از مناطق مختلف بالکان و اروپای شرقی به‌سر می‌برند که از جمله بیش از پنج هزار تن آنان برای ارج‌گذاری به خدمات سازندۀ داکتر وحید وحیدالله در آوردن صلح در بالکان و تأسیس دو دولت مستقل در این کشور، در شهر نیویارک گردهم‌ آمدند.
این جایزه توسط داکتر مار کرتینی رییس بین‌المللی امریکایی‌های آلبانی‌تبار در گردهم‌آیی باشکوهی به آقای وحیدالله اهدا گردید.
داکتر وحید وحیدالله در این مراسم طی سخنانی از محبت‌های شهروندان امریکایی آلبانی‎تبار سپاس‌گذاری و امتنان کرد.
جایزۀ «مادر تریسا» یکی از جوایز معروف جهانی برای صلح است که پیش از این شماری از شخصیت‌های نام‌دار و بزرگ جهان مانند:
نیلسون ماندیلا رهبر حقوق مدنی سیاه پوستان جهان و رییس‌جمهور سابق افریقای جنوبی، راجیف گاندی نخست‌وزیر پیشین هندوستان، خانم اوگاتا از جاپان که برای ده‌ سال منحیث رییس کمیشنر عالی سازمان ملل برای میلیون‌ها انسان جنگ‌زده و مهاجر خدمات قابل قدری را انجام داده بود، داکتر برنارد کوشنر وزیر خارجۀ فرانسه که برندۀ جایزۀ نوبل و مؤسس سازمان داکتران بدون مرز نیز بود، آنگ‌سان سوچی رهبر حقوق بشر برما و دالایی لاما رهبر ایالت تبت چین، برندۀ این جایزه گردیده بودند.
داکتر وحید وحیدالله نخستین افغانی است که برندۀ امسال این جایزه گردید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.