سفیر پاکستان در کابل: اشتباهات گذشته به تاریخ سپرده شده است

- ۰۱ ثور ۱۳۹۲

سفیر پاکستان در کابل، صلح در افغانستان را از اولویت‌های مهم سیاست‌ خارجی اسلام‌آباد دانست و گفت که اشتباهات گذشته به تاریخ پیوسته است.
محمد صادق سفیر پاکستان در کابل در سخنان خود در جمع دانشجویان پاکستانی گفت: یک افغانستان باثبات و مرفه از هر جهت به نفع پاکستان است
وی که با حضور در دانشگاه پیشاور برای دانشجویان سخنرانی می‌کرد، افزود: صلح در افغانستان جزو اولویت‌‌های مهم سیاست خارجی پاکستان می‌باشد.
محمد صادق تصریح کرد: کشور افغانستان یک کشور جنگ زده است و نیاز مبرمی به آشتی بین گروه‌های مختلف دارد.
وی خاطر نشان کرد: از آغاز مهاجرت افغان‌ها به پاکستان حدود ۳۰,۰۰۰ دانشجوی افغانستانی از دانشگاه‌های پاکستان فارغ التحصیل شده‌اند و بسیاری از آنها در امور مدیریتی و پست‌های مهم دولتی ولایت هلمند فعالیت می‌کنند.
سفیر پاکستان اذعان کرد: هر چند روابط پاکستان و افغانستان در گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، اما باید دقت داشته باشیم اشتباهات گذشته به تاریخ پیوسته و ما باید برای حرکت به جلو گذشته را فراموش کنیم.
این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد که دولت افغانستان به شدت اسلام‎آباد را متهم به عدم همکاری در پروسۀ صلح و حمایت از گروه‎های مخالف مسلح دولت می‎کند.
وزارت دفاع کشور اخیراً پاکستان را مانع عمدۀ گفت‎وگوهای صلح دانست.
با این حال، وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد که اسلام‌آباد به منظور صلح و ثبات در افغانستان، با تمامی جناح‌ها در تماس است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.