کرزی از وزرای داخله و دفاع تقدیر کرد

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۱

حامد کرزی نشان عالی دولتی امیر امان‌الله ‌خان را به ستر جنرال عبدالرحیم وردک و ستر جنرال بسم‌الله محمدی وزرای پیشین دفاع و داخله تفویض کرد.
براساس خبرنامۀ ریاست‌جمهوری افغانستان، رییس‌جمهور کرزی، مدال امان‌الله خان را به پاس خدمات این دو در وقت جهاد و مقاومت و تلاش‌های همه جانه‌شان در وزارت‌های دفاع ملی و داخله در راستای شکل گیری، جلب و جذب، آموزش، تجهیز و توسعه تشکیلات اردو و پولیس ملی، تضویض کرده است.
در مراسمی که روز گذشته به خاطر اعطای مدال به آقایان وردک و محدی در ارگ برگزار شده بود، به شمول حامد کرزی، معاونین ریاست‌جمهوری و جنرالان ارشد نیروهای مسلح کشور نیز حضور داشتند.
رییس‌جمهور ضمن تبریکی مدال دولتی به آنان گفت: این دو شخصیت عالی‌قدر در تمام کوشش‌های ملی‌شان برای نجات خاک ما از اشغال شوروی سابق و در زمان مقاومت علیه تروریزم و اشغال مخفی افغانستان، در خدمت ملت ما بودند.
رییس جمهور در ارتباط به سپردن مسوولیت‌های جدید به ستر جنرال عبدالرحیم وردک و ستر پاسوال بسم‌الله محمدی گفت: اعطای نشان عالی دولتی غازی امیر امان الله خان به‌ معنای ختم خدمت آنان به ‌مردم افغانستان نیست؛ بلکه آن‌ها در ساحات دیگر به خدمات شان ادامه خواهند داد.
رییس‌جمهور افزود: به اساس حکم قانون اساسی و صلاحیت‌های شورای ملی افغانستان و قبول فیصله‌های مجلس نماینده‌گان در مورد این دو شخصیت، خدمات شان را با اعطای بلندترین نشان دولتی تقدیر می‌کنیم.
حامد کرزی گفت: ملت‌های که خدمات فرزندان خود را به یاد داشته قدر می‌کنند، ملت‌های قوی باقی می‌مانند و به طرف آینده با قوت در حرکت می‌باشند.
در همین حال، وزرای اسبق دفاع و داخله نیز با اظهار سپاس از رییس‌جمهور گفتند که به تصمیم پارلمان کشور ارج می‌گذارند.
آنان از تلاش‌های‌شان جهت احیا و توسعه اردوی و پولیس یاد آوری کرده، اطمینان دادند که اساس مستحکم اردویس ملی و پولیس به‌خاطر حراست از تمامیت ارضی و حفظ امنیت شهروندان کشور، گذاشته شده است.
ستر جنرال بسم الله محمدی و ستر جنرال عبدالرحیم وردک از سال ۲۰۰۴ بدین‌سو سمت وزارت دفاع و داخله را به عهده داشتند و اخیراً از سوی پارلمان کشور سلب صلاحیت شده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.