کلاه‌برداری هند از کرزی

- ۳۱ ثور ۱۳۹۲

حامد کرزی که روز دوشنبه به هند سفر کرد، با حضور در سومین جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه LPU این کشور، درجۀ دکترای افتخاری این دانشگاه را دریافت کرد.
رییس‌جمهور حامد کرزی در این مراسم، هند را کشوری با تمدن بزرگ دانست.
در مراسمی که بدین مناسبت در این دانشگاه در شهر جلندر ایالت پنجاب برگزار شد، پرناب موکرجی رییس‌جمهور هند، وزیر اعلی و والی ایالت پنجاب، استادان و دانشجویان آن دانشگاه حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم رییس دانشگاه ال، پی، یو ضمن خوش‌آمد گویی و تشکر از تشریف‌آوری حامد کرزی و پرناب موکرجی در سومین جشن فراغت محصلان آن دانشگاه، گفت که جای افتخار است که رییس‌‍جمهور کرزی را با خود داریم و وی از راه بسیار دور تشریف آورد و سند دکترای این دانشگاه را پذیرفت.
والی پنجاب هم در سخنانی ضمن تبریک به رییس‌جمهور کشور، گفت: رییس‌جمهور کرزی دوست بزرگ هندوستان است و حضور وی را این دانشگاه و مردم پنجاب برای همیشه به خاطر خواهند داشت.
متعاقباً حامد کرزی در سخنانی گفت: جای افتخار است که دانشگاه ال، پی، یو با توانایی آکادمیک خویش و این‌که بیش از ۳۰ هزار محصل از ۲۵ کشور جهان را دارد، مرا مفتخر به سند دکترای افتخاری نمود.
رییس جمهور گفت: من با آقای پتیل رییس دانشگاه در مورد نیازهای افغانستان به تعلیم بخصوص تحصیلات عالی صحبت کردم، وی برایم گفت که به هر اندازه محصلان افغان را که حکومت افغانستان از بودجه خویش به آنجا بفرستد، دانشگاه ال، پی، یو آن‌ها را قبول خواهد کرد.
حامد کرزی افزود: هند به عنوان دوست مردم افغانستان در عرصه تحصیلات جوانان افغان، کمک‌های شایانی را انجام داده و سالانه ۲۰۰۰ بورس را به جوانان افغان فراهم کرده است و شما حضور محصلان افغان را که مصروف فراگیری تحصیل برای آینده بهتر افغانستان هستند، در تمام هندوستان مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور خاطر نشان کرد که کشور هند نه تنها در عرصه تعلیم جوانان افغان کمک کرده، بلکه این کشور بیشتر از ۲ میلیارد دالر را در عرصه‌های مختلف به افغانستان مساعدت نموده است و من از این مساعدت‌ها به نماینده‌گی از مردم افغانستان تشکری می‌کنم.
حامد کرزی خطاب به محصلان گفت: شما از یک کشوری با تمدن بزرگ نماینده‌گی می‌کنید که از لحاظ تکنولوژی، صنعت و اقتصاد به سرعت در حال پیشرفت است، کشور شما راه پیشرفت و سعادت را در پیش گرفته است.
رییس جمهور از محصلان خواست تا توانایی‌های را که با کسب دانش شان به دست می‌آورند نه تنها برای بهبود هند بلکه بیرون از آن نیز به کار ببرند.
گفتنی است که دانشگاه ال، پی، یو یکی از بزرگترین دانشگاه‌های خصوصی هندوستان می‌باشد که در ایالت پنجاب آن کشور موقعیت دارد و در حال حاضر در حدود ۳۰ هزار محصل از ۲۸ ایالت هند و ۲۶ کشور جهان در آن مصروف فراگیری تحصیلات عالی می باشند.
سومین جشن فراغت این دانشگاه که روز دوشنبه با حضور داشت روسای جمهور افغانستان و هند برگزار شد که در آن ۷هزار و ۷۷۵ محصل سند فراغت لیسانس و ماستری را بدست آوردند و ۱۹ تن آنان بخاطر شایستگی بیشتری که از خود نشان داده بودند، مدال طلا را نیز دریافت کردند.
آقای کرزی برای چندمین‌بار از دانشگاه‎های معروف خارجی سند دکترا و ماستری به دست آورده است.
برخی از آگاهان تفویض سند دکترا از سوی دانشگاه‎های هند به رییس‎جمهور کرزی را سیاسی خوانده و می‎گویند که این یک نوع کلاه‎برداری است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.