۵۹ جنگ‌جوی داعش و طالب در نقاط مختلف کشور کشته شدند

گزارشگر:سه شنبه 9 قوس 1395 - ۰۸ قوس ۱۳۹۵

mandegar-3بر اساس ادعای وزارت دفاع، در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف کشور، به تعداد ۵۹ جنگ‌جوی طالب و داعش کشته شده و ۳ جنگ‌جوی دیگر نیز زخمی شده‌اند.
بر اساس گزارش وزارت دفاع، در نتیجه این عملیات، ۱ فرمانده محلی و ۱ عضو دیگر طالبان نیز از سوی نیروهای امنیتی در ننگرهار بازداشت شده‌اند.
در خبرنامه‌یی که دفتر رسانه‌یی وزارت دفاع روز دوشنبه ۸ قوس منتشر کرده، نوشته شده است که این عملیات نیروهای امنیتی از طریق زمین و هوا علیه مواضع جنگ‌جویان طالب و داعش در ولایت‌های ننگرهار، پکتیکا، لوگر، خوست، کندهار، ارزگان، بادغیس، هرات، فراه، فاریاب، کندز و هلمند، به راه انداخته شده بود.
انفجار واسکت انتحاری
وزارت دفاع گزارش داده است که در پی انفجار واسکت‌ انتحاری جنگ‌جویان طالب در ننگرهار، ۸ نفر این گروه کشته و ۱ نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.
بر بنیاد گزارش وزارت دفاع، این افراد وابسته به گروه طالبان در ولسوالی غنی‌خیل ننگرهار، هنگامی که مصرف آماده‌سازی ۱ واسکت انتحاری بودند، واسکت انفجار کرده که خودشان کشته و زخمی شده‌اند.
این‌که فرد انتحاری می‌خواسته کجا را هدف انتحار قرار بدهد، وزارت دفاع، اظهار نظری نکرده است.
کشته شدن قاضی و دیگر افراد وابسته به داعش
وزارت دفاع کشور ادعا کرده است که در پی حملات نیروهای اردوی ملی در مربوطات ولسوالی‌های پچیراگام و ده‌بالای ننگرهار، قاضی نام‌نهاد گروه داعش به‌نام مفتاح‌الدین و ۴۴ فرد دیگر وابسته به این گروه کشته شده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.