بیماری‌های موسمی در بلخ افزایش یافته است

- ۱۶ سرطان ۱۳۹۳

mnandegar-3امسال نیز با گرم شدن هوا در این روزها مراجعه کودکان به مراکز درمانی به خصوص شفاخانه‌های دولتی و مراکز اختصاصی این گونه بیماری‌ها افزایش یافته است.
در همین راستا، داکتران بخش کودکان در بیمارستان حوزوه‌یی ابن سینای شهرمزارشریف مراجعه کودکان را بی‌پیشینه خوانده و از کمبود جا و بستر مناسب برای اطفال بیمار در این بیمارستان سخن می‌گویند.
داکتران بخش اطفال بیمارستان مزارشریف می‌گویند: روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ طفل بیمار به این بیمارستان مراجعه می‌کند که از این میان، حدود ۵۰ کودک نیاز به بستری شدن پیدا می‌کنند که به نسبت کمبود جا، دو تا سه کودک در یک بستر نگهداری می‌شوند.
بیمارستان حوزه‌یی ابن سینای بلخی تنها بیمارستان مجهز و معیاری درحوزه شمال و شمال شرق کشور به حساب می‌آید که برای عرضه خدمات بهداشتی برای بیماران ۹ ولایت شمال کشور در شهر مزارشریف موقعیت دارد.
در همین حال، شماری از مریض‌داران می‌گویند: با توجه نیازمندی آنها امکاناتی که در این بیمارستان موجود است؛ پاسخگوی نیازهای درمانی آنان نیست.
هم‌چنان داکتر شفیق سحاب مسوول بخش اطفال در بیمارستان حوزه‌یی ابن سینا در بلخ می‌گوید که تداوی خودسر از سوی دکتران محلی و غیرمتخصص در روستاها و ولایت‌های دور دست شمال کشور سبب افزایش مرگ و میر کودکان گردیده و از سویی هم دوری راه و فاصله زیاد مردم روستاها از مرکز شهر باعث پدید آمدن بسیاری از مشکلات شده؛ بطوری که وقتی این کودکان به بیمارستان می‌رسند دیگر رمقی در آنها باقی نمی‌ماند.
در عین حال، داکتران بخش اطفال در بیمارستان ابن سینای بلخی از تمام خانواده‌ها می خواهند که پیش از مراجعه به بیمارستان نسبت به نظافت شخصی کودکان شان کوشش نموده و از خوردن میوه‌های ناشسته، آب‌های غیربهداشتی و گشت و گذار در زیر آفتاب سوزان جلوگیری نمایند.
بیمارستان ۴۰۰بستر ابن سینا در ولایت بلخ در شهرمزارشریف سه سال پیش به همکاری مالی دولت آلمان به هزینه ۵۰میلیون یورو در چهارطبقه به شکل مدرن و اساسی در ساحه هفتاد جریب زمین بازسازی گردیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.