کرزی به دشمنان افغانستان: به واسطۀ تروریســم تابع نمی‎شویم!

- ۰۴ جوزا ۱۳۹۲

وزارت داخله اعلام کرده است که در حملۀ عصر جمعه مهاجمان انتحاری به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل (IOM) یک پولیس، دو غیر نظامی و ۴ مهاجم انتحاری کشته و ۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله روز شنبه به خبرنگاران گفت که زخمی شده‌گان ۱۰ غیر نظامی افغان و ۷ کارمند سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) هستند.
او درباره هویت زخمی شده‌گان گفت که یک ایتالیایی و ۶ شهروند نپالی مجروحان خارجی هستند.
آقای صدیقی افزود که افغان‌های زخمی شده نیز یک کودک، یک زن و هشت مرد ساکن کابل هستند.
او درباره نحوۀ حمله به این مرکز توضیح داد که عصر روز جمعه یکی از مهاجمان موتر بمب‌گذاری شدۀ خود را در محل منفجر کرد و سه نفر دیگر که به اسلحه سبک و سنگین مسلح بودند وارد ساختمان دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت شدند.
صدیقی درباره هویت حمله کننده‌گان که اجساد آنان به دست پولیس افتاده گفت که تا اکنون هویت آنان مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه جریان دارد.
کشته‌شدن یک مهاجم انتحاری دیگر
سخنگوی وزارت داخله افزود که صبح روز شنبه نیز یک حمله‌کنندۀ انتحاری در حوزه هشتم پولیس کابل قبل از این‌‍که نیروهای امنیتی به محل برسند، جلیقه انفجاری‌اش را منفجر کرد و فقط خودش کشته شد.
او افزود که مردم محل از حضور یک فرد مشکوک در این منطقه به پولیس خبر داده بودند، وقتی این فرد از ورود نیروهای پولیس مطلع می‌شود، سرآسیمه شده و جلیقه انفجاری‌اش منفجر می‌شود.

ستایش از نیروهای امنیتی
رییس‌جمهور کرزی از شجاعت نیروهای امنیتی کشور در دفع حملات تروریستی کابل، تمجید کرد.
آقای کرزی در بیانیه‎یی، این عمل تروریستی ناکام دشمنان صلح، آرامش و ترقی افغانستان را شدیداً محکوم کرده، گفت: تروریستان و عناصر بیگانه‌یی که در عقب آنان قرار دارند، باید بدانند که با انجام چنین اعمال ضد اسلامی و غیر انسانی نمی‌توانند مردم افغانستان را از عزم و ارادۀ شان در راستای حفاظت از استقلال کشور، آبادی و پیشرفت و رسیدن به سعادت باز دارند.
حامد کرزی از شجاعت، فداکاری و سرعت عمل نیروهای امنیتی کشور در این حادثه که به اسرع وقت تروریستان را از پا در آوردند و از تلفات هموطنان ما جلوگیری کردند، تمجید به عمل آورد.
او گفت که مردم افغانستان از تمامیت و استقلال خاک خویش حفاظت می‌کنند و زنده‌گی آرام و صلح‌آمیز می‌خواهند. اگر این حق افغان‌ها با اهداف بیگانه‌ها سازگار نیست و آن‌ها می‌خواهند به واسطه تروریزم و وحشت، افغان‌ها را خسته و تابع خویش گردانند، اشتباه می‌کنند، زیرا تاریخ افغان‌ها این را ثابت کرده است که آنان دوستان خوبی شده می‌توانند، اما به ظلم و تعدی تسلیم نمی‌شوند.
سفارت امریکا نیز با محکوم کردن حمله گروهی به مرکز شهر کابل در بیانیه‌یی آورده که این حمله یک بار دیگر نبرد مداوم شورشی‌ها را علیه آینده بهتر برای افغانستان نشان می‌دهد.
در این بیانیه از واکنش سریع و موثر نیروهای امنیتی افغان تقدیر و تأکید شده که این موضوع نشان می‌دهد که دولت افغانستان برای به عهده گرفتن مسئولیت‌های کامل امنیتی در این کشور از توانمندی لازم برای حفاظت از مردمش برخوردار است.
دفتر هیات نماینده‌گی سازمان ملل در افغانستان نیز حمله به دفتر نماینده‌گی سازمان بین المللی مهاجرت را محکوم کرده و افزوده که فقط وضعیت یکی از زخمی شده‌گان وخیم است.
سازمان ملل با ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه گفته که واکنش نیروهای امنیتی افغان و سازمان ملل در این حادثه قابل قدردانی است.
حمله انتحاری گروهی که عصر روز گذشته به دفتر سازمان بین المللی مهاجرت انجام شد، بعد از نزدیک به شش ساعت درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان انتحاری ساعت ۱۱ شب گذشته به وقت کابل پایان یافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.