نواز شریف به نمایندۀ امریکا: حملات هوایی‌تان مانع پروسۀ صلح افغانستان است

- ۱۰ جوزا ۱۳۹۲

رییس حزب پیروز انتخابات پارلمانی پاکستان در دیدار نماینده ویژه امریکا در امور پاکستان و افغانستان تاکید کرد: حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به مناطق قبایلی پاکستان مانع ایفای جدی نقش اسلام آباد در راستای پیشبرد روند صلح در افغانستان است.
نواز شریف رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز به عنوان حزب پیروز انتخابات مجالس ملی پاکستان، روز جمعه در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب با جیمز دابینز نماینده ویژۀ واشنگتن در امور پاکستان و افغانستان دیدار و درباره مسایل دوجانبه میان دو کشور و منطقه بحث و تبادل نظر کرد.
نواز شریف در نشست مشترک با این دیپلمات ارشد امریکایی گفت: باید راه حلی بجای حملات و عملیات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در مناطق قبایلی پاکستان تدوین شود، دولت اسلام آباد نیز قادر خواهد بود نقش خود را برای حمایت از روند برقراری صلح در افغانستان و خروج نظامیان خارجی این کشور بهتر ایفا کند.
وی تاکید کرد: توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی امریکا برای توسعه همکاری‌‎های دیپلماتیک و راهبردی میان اسلام آباد و واشنگتن بسیار مهم است.
نخست وزیر دولت آیندۀ پاکستان در گفت‌وگو با نماینده ویژۀ واشنگتن از اقدامات آینده دولت پاکستان برای ارایه تسهیلات بیشتر به نیروهای نظامی خارجی در افغانستان به سرپرستی امریکا برای خروج از این کشور خبر داد.
وی هشدار داد سیاست حملات یکجانبه هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی امریکا در مناطق قبایلی پاکستان باعث ایجاد مشکلات در مسیر ایفای نقش جدی اسلام آباد برای کمک به پایان موضوع مهم افغانستان و برقراری صلح در این کشور جنگ زده می‌شود.
نواز شریف تاکید کرد: پاکستان از برقراری صلح و آشتی در افغانستان با توجه به ایده و دستورالعمل مردم و دولت این کشور حمایت می‌کند.
نماینده ویژه امریکا در امور پاکستان و افغانستان در اولین سفر خود به پاکستان دیروز با جلیل عباس جیلانی قائم مقام وزارت امور خارجه در اسلام آباد و اشفاق پرویز کیانی فرمانده ارتش پاکستان در شهر راولپندی دیدار و گفت و گو کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.