با این ۱۰ رفتار یک کارمند موفق باشید

گزارشگر:دو شنبه 17 قوس 1393 - ۱۶ قوس ۱۳۹۳

mnandegar-3چرا به نظر می‌رسد که بعضی افراد خیلی راحت نردبانِ ترقی در ادارات را بالا می‌روند درحالی‌که برخی دیگر سالیانِ سال همان‌جایی که بودند باقی می‌مانند؟
ممکن است فکر کنید که فقط به این دلیل است که این افراد قابلیت‌های بیشتری برای موفقیت دارند مثل مغز خوب، استعداد و پارتی. اما چیز دیگری هم به همین اندازه‌اهمیت وجود دارد: رفتار!
دکتر مارتین سلیگمان، نویسندۀ کتابِ خوش‌بینی دریافته است که رفتار عامل تعیین‌کنندۀ بهتری برای موفقیت است نسبت به IQ، تحصیلات، و سایر عوامل.
او دریافته است که افراد مثبت، سالم‌تر زنده‌گی می‌کنند و روابط بهتری داشته و در کارشان پیشرفتِ بیشتری می‌کنند. هم‌چنین او دریافته که افراد مثبت‌اندیش پول بیشتری هم درمی‌آورند.
هرکسی می‌تواند رفتاری درست داشته باشد. مهم نیست که اهلِ کجا باشید یا استعداد ذاتی‌تان چه‌قدر باشد، رفتارِ صحیح تفاوت بزرگی در کار شما ایجاد خواهد کرد. سعی کنید این ۱۰ رفتار را جزوِ خصایصِ خود درآورید تا همیشه کارمندی موفق باشید:
۱ـ من مسوول سرنوشتِ خود هستم!
اگر در سراسر زنده‌گیِ کاریِ خود منتظر اتفاقی هیجان‌انگیز باشید، احتمالاً انتظارتان طولانی خواهد شد. متخصصینِ موفق کسانی هستند که خودشان بیرون می‌روند و این اتفاق را به‌وجود می‌آورند. پس سعی کنید به طریقی متفاوت‌تر به کارِ خود نگاه کنید. کارتان را تا حد نهایتِ پیشرفت بالا خواهید برد و مسوولِ آن فقط و فقط خودتان هستید.

۲ـ هر چیزی ممکن است.
فکر می‌کنید هیچ‌وقت نمی‌توانید به مقام نایب رییسِ شرکت یا اداره ارتقا پیدا کنید؟ پس مطمین باشید که نمی‌توانید. یادتان باشد: اگر فکر کنید که نمی‌توانید، به احتمال خیلی زیاد نخواهید توانست!

۳ـ هیچ کاری آن‌قدر کوچک نیست که خوب انجامش دهید.
هیچ‌وقت نمی‌دانید که دیگران متوجه شما خواهند شد یا نه. این یک دلیل برای این است که به کارتان افتخار کنیدـ به همۀ آن. مدیر عامل شرکتی می‌گفت که اولین کارش این بوده که ذخیرۀ انبار را چک کند و خیلی زود به خاطرِ تلاش‌های خود و کار خوبش شناخته شد. دفعۀ بعد که می‌خواستید کارتان را سر هم بندی کنید چون فکر می‌کنید کسی متوجه کار شما نیست، این را به یاد داشته باشید.

۴ـ تک تکِ افراد یک ارتباط مهم برای شما تلقی می‌شوند.
با این‌که لازم است در محیط کار خشن باشید، اما می‌توانید با اطرافیانِ خود با مهربانی رفتار کنید. فکر می‌کنید اهمیتی ندارد که رابطۀ خوبی با منشی مدیر عامل برقرار کنید؟ مطمین باشید که خیلی کمک‌تان خواهد کرد. با اطرافیان‌تان مودبانه رفتار کنید چون نمی‌دانید این آدم‌ها کجا به دردتان خواهند خورد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.