مجلس سنا: طالبان پاکستانی در بسیاری از مناطق نفوذ کرده‌اند

- ۱۹ جوزا ۱۳۹۲

شماری از اعضای مجلس سنا از افزایش نا امنی‌ها در ولایت‎های‌شان شاکی اند و می‌گویند که این مشکل با گذشت هر روز بیشتر می‌شود. این سناتوران ادعا دارند که طالبان پاکستانی در بسیاری از مناطق کشور نفوذ کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا دامنۀ نا امنی‌ها را بیشتر گسترش بدهند.
هدایت‌الله رهایی یک عضو مجلس سنا گفت: در ولایت میدان وردگ گروه‌های مختلف طالبان پاکستانی در ولسوالی‌ها دایمیراد جابجا شدند. آنان در برابر مردم می‌جنگند و حتی تشکیلات‌شان را ساخته اند. وضعیت امنیتی این ولسوالی بسیار خراب است، تنها تعمیر ولسوالی در دست نیروهای امنیتی قرار دارد.»
بلقیس روشن نمایندۀ فراه در مجلس سنا گفت که وضعیت امنیتی فراه روز به‌روز در حال خراب شدن است.
پیش از این مقام‌های امنیتی هم گفته اند که استخبارات پاکستان در لباس طالب به افغانستان آمده و در مقابل نیروهای امنیتی افغان می‌جنگند. در این حال، سناتوران از ارگان‌های امنیتی کشور انتقاد کرده گفته اند که این ارگان‌ها برای مبارزه با طالبان که به حمایت از پاکستان می‌جنگند، پالیسی روشن ندارد.
در پایان اجلاس روز یکشنبه، فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا گفت که نا امنی‌های موجود در کشور عوامل مختلف دارد. به گفتۀ وی، تا زمانی‌که تلاش‌های صلح به نتیجه نرسد، نا امنی در کشور ادامه خواهد داشت.
آقای مسلمیار افزود: کمسیون دفاعی و ما به گونه متواتر به خاطر تعقیب این موضوع با رییس‌جمهور یا شورای امنیت به اشکال مختلف با آنان صحبت کرده و یا آنان را به اینجا خواهیم خواست. تاکید ما این است که مسوولان امنیتی را بیشتر از این متوجه ساخت. البته تا زمانی‌که پروسه صلح مشخص و واضح نشود، امنیت نمی‌آید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.