محمد اسماعیل خان: شورای بزرگ مجاهدین تشکیل می‌شود

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۱

رییس جمهور آینده باید جهادی باشد

محمد اسماعیل ‌خان یکی از رهبران جهادی، ضمن اعلام آغاز تلاش‌ها برای ایجاد شورای بزرگ مجاهدین افغانستان گفته است: ایمان دارم افغانستان بار دیگر تحت سلطلۀ طالبان و لشکرکشی بیگانگان قرار نخواهد گرفت.
محمد اسماعیل‌خان در گردهمایی که صدها تن از مردم هرات در آن حضور داشتند، اظهار داشت: تشکیل این شورا یکی از گزینه‌های موثر برای دفاع از ارزش‌های اسلام و نظام خواهد بود.
او گفت: با اکثریت بزرگان مجاهدین در شمال، شرق و غرب کشور دراین مورد صحبت شده است، فهرستی از مجموع مجاهدین و سران جهادی از ولایات ارزگان، هلمند، قندهار، فراه، نیمروز، بادغیس و هرات به این شورا ارایه شده است.
وزیر انرژی و آب، هرگونه اختلاف میان مجاهدین را رد کرد و تاکید کرد که این شورا به خاطر تحکیم ثبات و نظام افغانستان ایجاد خواهد شد.
وی به زمان آغاز به کار شورای مجاهدین اشاره‌یی نکرد
محمد اسماعیل‌خان با اشاره به ناکامی نیروهای بین‌المللی در تأمین امنیت افغانستان، از مجاهدین به عنوان لشکری با اعتماد و با وفا یاد کرد که می‌تواند امنیت افغانستان را تأمین کند.
این رهبر جهادی از مجاهدین خواست تا بی‌تفاوت نباشند و ایمان داشته باشند که دولت حرف‌های آنان را خواهد شنید.
وی گفت: امیدواریم که پولیس و ارتش امنیت را تأمین کنند اما اگر نتوانستند، ملت بداند که فرزندان راستین با افتخار شما امنیت را تأمین خواهد کرد.
وزیر انرژی و آب در ادامه گفت که ایمان دارد بار دیگر افغانستان تحت سلطه طالبان و لشکرکشی بیگانگان قرار نخواهد گرفت زیرا مجاهدین دراین راه خون داده و برای آزادی و امنیت کشور آماده هستند.
وى با اشاره به ناامنی‌ها و به ویژه آدم‌ربایی و تشدید فعالیت افراد و گروه‌های شرور و آشوبگر در هرات، از مجاهدین خواست تا با همکاری با نیروهای امنیتی، در تأمین امنیت این ولایت نقش فعالی ایفا کنند.
اسماعیل‌خان همچنان با اشاره به حضور کمرنگ مجاهدین در انتخابات گذشته، از آنان خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است تا یک سال‌ونیم دیگر برگزار شود، نقش فعالی ایفا کنند و زنان را نیز به این امر تشویق کنند.
اوعنوان کرد: باید فردی به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شود که از مجاهدین باشد، به آزادی، نظام اسلامی و وحدت مردم بیندیشد و شخص خوش‌نامی باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.