رییس تحقیقات جنایی فرماندهی پولیس کابل: در جنگ استخباراتی مستقیم با پاکستان قرار داریم (حملۀ سنگین بر دادگاه عالی؛ ۱۵ شهید و ۴۰ زخمی)

- ۲۱ جوزا ۱۳۹۲

مقام‏های فرماندهی پولیس کابل می‎گویند که در حملۀ روز گذشته بر ساختمان دادگاه عالی، دست‎کم ۱۴ تن شهید شده و ۴۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.
این انفجار زمانی روی داد که کارمندان دادگاه عالی در حال ترک محل کار خود و سوارشدن بر بس‎های حامل کارمندان بودند.
جنرال محمد ظاهر رییس تحقیقات جنایی فرماندهی پولیس کابل به روزنامۀ ماندگار گفت که طالبان در حملۀ روز گذشته، غیرنظامیان را در محوطۀ دادگاه عالی و مکرویان سوم هدف قرار داده که در نتیجۀ این حمله، ۱۵ غیرنظامی شهید شده و دست‌کم ۴۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.
رییس تحقیقات جنایی فرماندهی پولیس کابل گفت که طالبان اراده‎یی از خود ندارند، بنابراین غیرنظامیان را آماج قرار می‎دهند؛ آن‌ها از سوی استخبارات بی‎گانه کنترل می‎شوند و برای آن‎ها غیرنظامی و نظامی مطرح نیست، آن‎ها به دنبال کشتار مردم هستند.
او در بارۀ این‎که چرا از چنین حملاتی جلوگیری صورت نمی‎گیرد، گفت: ما در یک جنگ مستقیم استخباراتی با پاکستان و مزدوران این کشور قرار داریم؛ با آن‎هم توانسته‎ایم ده‎ها تروریست را دستگیر کنیم، اما برخی‎های آن‎ها در چنگ نمی‎آیند و چنین رویدادهای خونینی را رقم می‎زنند.
او در حین حال افزود که تمامی تلاش‌های خویش را برای جلوگیری از چنین رویدادهای به کار خواهند بست.
محل انفجار در محله مکروریان سوم موقعیت دارد که با سفارتخانه امریکا و وزارت صحت افغانستان فاصله کمی دارد.
گروه طالبان با ارسال نامه‌یی به رسانه‌ها مسوولیت حمله به دادگاه عالی را به عهده گرفته است.
طالبان در این نامه گفته اند که آن‌ها چهار بس حامل ماموران دادگاه عالی و شش موتر مربوط به قضات عالى‌رتبه را هدف قرار داده اند.
این دومین حملۀ بزرگ در کابل در عرض دو روز می‌باشد. روز دوشنبه هفت شورشی طالب به شمول بمبگذاران انتحاری با تصرف یک ساختمان تلاش کردند فرودگاه کابل را مورد حمله قرار دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.