رییس ستاد مشترک ارتش: مذاکره با پاکستان را از سر می‎گیریم

- ۲۴ جوزا ۱۳۹۲

مقام‌های امنیتی می‌گویند، پس از دو ماه قطع روابط با پاکستان به خاطر مشکلات امنیتی در سرحدات میان دو کشور، اکنون راه مذاکره و تفاهم را از سر می‌گیرند.
شیر محمد کریمی رییس ستاد مشترک ارتش ناوقت روز پنجشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، کابل خواهان داشتن روابط نیک
با پاکستان بوده و می‌خواهد مشکلات‌اش را از راه گفت‌وگو و مذاکره حل نماید.
آقای کریمی گفت، احتمال می‌رود رییس ستاد ارتش پاکستان در آینده نزدیک به هدف شرکت در یک نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و آیساف وارد کابل گردد.
آقای کریمی افزود: « شاید قبل از رمضان کیانی به افغانستان بیاید و جلسه سه جانبه که معمولاً بین وزارت دفاع ما وزارت دفاع پاکستان و آیساف برگزار می‌گردید، از سرگرفته شود و هیات‌های مختلف که در خصوص مسایل سرحدی که در دوطرف سرحد مشکلات ایجاد می کنند گفت‌وگو شود. »
پیش از این رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان همراه با جوز نفورد فرمانده عمومی نیروهای ناتو و مقام‌‍های پاکستانی روی مسایل امنیتی بحث و گفت‌وگو کرده اند.
اما مقام‌های افغان می‌گویند که ظرف چند ماه اخیر به دلیل مشکلات موجود روابط کابل و اسلام آباد نسبت به هر زمان دیگر به تیره‌گی گرایده است. پرتاب راکت از خاک پاکستان بر مناطق شرقی و ایجاد تاسیسات نظامی از سوی آن کشور در ولسوالی گوشته ننگرهار یکی از دلایل تیره گی روابط دو کشور خوانده شده است.
نزدیک به دو ماه قبل نیروهای امنیتی افغان با نظامیان پاکستانی در ولسووالی گوشته ننگرهار دو بار با هم درگیر شده اند. در نشتی که به هدف اعلام نتایج کنفرانس ملی سه روزه والیان برگزار شده بود برعلاوه مسوولان ارگان های امنیتی رییس پروسه انتقال نیز حضور داشت.
اشرف‌غنی احمدزی در این نشست از توانمندشدن نیروهای امنیتی در برابر دفع حملات مخالفین ابراز رضایت کرد. رییس پروسه انتقال گفت جامعه جهانی هنوز هم بر تعهدات‌اش در بخش کمک به نیروهای افغان پابند بوده و آنرا در عمل انجام می‌دهد.
آقای احمدزی گفت: «بیش از یک هزار توپ تا یک سال آینده در اخیتار نیروهای امنیتی ما قرار داده می‌شود، ۱۰ هلیکوپتر نیز به افغانستان داده می‌شود بیش از یک هزار کانتینر مواد همین حالا آمده تا مشکلات بنیادی را که در بخش سلاح و مهمات و تجهیزات نیروهای امنیتی دارند کمک شود. »
آقای احمدزی افزود که در کنفرانس ملی والیان اطمینان حاصل گردید که نیروهای امنیتی توان تامین امنیت انتخابات و پس از سال ۲۰۱۴ را پیدا کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.