شورای علما: کشتار مردم بی‌گناه حرام است

- ۲۵ جوزا ۱۳۹۲

شورای علما اعلام کرد که کشتار زن، مرد و کودکان بی‌گناه در هر شرایط از نظر دین مقدس اسلام حرام و جایز نمی‌باشد.
براساس خبرنامۀ دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان، این شورا با طرح پیشنهاد از تمام طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته که از جنگ دست کشیده و مطابق دستورات دین اسلام اختلافات شانرا از طریق مصالحه و گفت‌وگو حل کنند.
علمای افغانستان با اشاره به این‌که عقیده‌ها نباید فدای عقده‌ها شود، از دولت و شورای عالی صلح افغانستان خواسته که متوجه دسیسه‌های خارجی باشند و شرایطی را قبول نکنند که نظام سیاسی، تمامیت ارضی، حاکمیت و وحدت ملی افغانستان را ضربه بزند.
شورای علمای افغانستان افزوده که از مدتی‌است تلاش‌ها جریان دارد تا محیط دانشگاه و کلاس‌های درس به جولانگاهی برای اهداف سیاسی و میدان مشاجره و کشمکش‌های ضد ملی مبدل شود. ما از استادان و شاگردان می‌خواهیم که به اعتراض خود پایان داده و به صفوف درس باز گردند.
شورای علما با نکوهش ادامه خشونت ها در افغانستان گفته که پیامبر اسلام در طول عمر به هیچ طفل، مرد، زن، خدمتگار، غلام، کنیز و حتی حیوانی خشونت نکرده و کسی را آزار نداده است.
در آخرین حمله انتحاری نیروهای طالبان به دادگاه عالی افغانستان ۱۸ نفر کشته و ۳۹ نفر دیگر زخمی شدند.
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، یونیسف، نیز در آخرین گزارش خود اعلام کردکه تلفات کودکان در جنگ افغانستان نسبت به سال گذشته ۲۷ در صد افزایش یافته است. کودکان افغان بیشتر در حملات انتحاری، انفجار مین‌های کنار جاده و حملات هوایی کشته شده‌اند.
طالبان تنها یک نام است
براساس این خبر نامه رییس‌جمهور با مهم خواندن طرح پیشنهادی شورای علما گفته است که «در اصل در عقب طالبان قوت‌های خارجی قرار دارند و طالبان تنها یک نام است و افرادی می باشند که توسط خارجی‌ها استعمال می‌گردند.»
او با اشاره به اینکه تلاش دارد تا روند صلح افغانی باشد، خطاب به طالبان گفته که «از شما کرده ما در اینجا بیشتر محتاج هستیم اما غیرت، مسلمانی، شهامت و استقلال را از دست نداده‌ایم و در راه دفاع از خاک خویش ایستاده‌ایم.»
رییس‌جمهور افغانستان گفته که طالبان خود را از سلطه بیگانه‌ها برهانند و به وطن خویش برگردند، در آن زمان قدرت این خاک دو برابر خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.