کرزی در دیدار با هیأت اداری و رؤسای کمیسیون‎های مجلس: امریکا تعهدشکن و حامی طالبان است

- ۰۱ سرطان ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی در دیدار با رؤسای کمیسیون‌ها و هیأت اداری مجلس نماینده‎گان گفته است که اجازه نخواهند داد بیگانه‎گان پروسۀ صلح مردم افغانستان را وسیلۀ اهداف شوم‎شان قرار بدهند.
براساس خبرنامۀ ارگ ریاست‎جمهوری، در این نشست، در رابطه به چه‌گونگی گشایش دفتر طالبان در قطر، رابطۀ قوۀ اجرائیه با پارلمان و سایر قضایای مهم ملی، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
هیأت اداری و رؤسای کمیسیون‌های مختلف مجلس، چه‌گونگی گشایش دفتر طالبان را در قطر شدیداً تقبیح نموده، از موقف حکومت افغانستان در این رابطه، پشتیبانی‌شان را اعلام کردند.
آنان گفته‌اند که گشایش دفتر طالبان تحت نام امارت اسلامی، توطیه‌یی برای تخریب پروسۀ صلح و تضعیف نظام و وحدت ملی افغانستان بود.
در این حال، حامد کرزی از موقف اخیر مجلس در ارتباط به گشایش دفتر طالبان در قطر تمجید کرده و گفت که حکومت پیوسته تلاش کرده است که پروسۀ صلح ملی باشد و به همین منظور، جرگۀ مشورتی امن را برگزار کرد که در نتیجۀ آن شورای عالی صلح ایجاد گردید.
رییس‌جمهور با تأکید بر این‌که پروسۀ صلح باید تحت رهبری افغان‌ها و در افغانستان باشد، گفت که صلح آرزوی مقدس مردم افغانستان است و ما در جهت برقراری صلح در کشور به تلاش‌های خویش ادامه می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد که بیگانه‌گان پروسۀ صلح ما را وسیلۀ رسیدن به اهداف شوم‌شان، قرار دهند.
در این حال، داکتر نقیب‌الله فایق رییس کمیسیون صحت، جوانان، کار و ورزش مجلس نماینده‎گان که در این نشست حضور داشته است به روزنامۀ ماندگار گفت که رییس‎جمهور کرزی، «امریکا را متحدِ تعهدشکن و بازیگر حامی طالبان عنوان کرد.»
آقای فایق گفته است: کرزی پیرامون موافقت کابل با واشنگتن به خاطر ایجاد دفتر قطر روشنی انداخته و نامۀ رییس‌جمهور امریکا را نیز پس از واکنش تند افغانستان در بارۀ ایجاد دفتر طالبان در قطر قرائت نمود. در بخشی از نامۀ رییس‌جمهور اوباما آمده است که دفتر قطر نمی‌تواند برای خود تروریست جمع کند و یا پول‌های کمکی به خاطر هراس‌افگنی به‌دست آورد.
داکتر فایق می‎گوید که رییس‌جمهور در لابلای صحبت‌هایش چندین بار بالای امریکا حمله نموده و اخطارهای تندی به واشنگتن داد.
به گفتۀ او، رییس‌جمهور کرزی در این نشست، چهرۀ کاملاً ضد امریکایی گرفته بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.