اعتراف آلمان به جاسوسی در افغانستان

- ۰۸ سرطان ۱۳۹۲

رییس سرویس اطلاعات خارجی آلمان اعتراف کرد که ماموران اطلاعاتی این کشور به دستور مستقیم دفتر صدراعظم، نسبت به جمع آوری اطلاعات و جاسوسی از دولت افغانستان و تمامی وزارت خانه‌های این کشور اقدام می‌کنند.
روزنامه میتل دویچه سایتونگ روز شنبه در نسخه آنلاین خود به نقل از گرهارد شیندلر رییس سرویس اطلاعات خارجی آلمان (BND)، نوشت: سرویس اطلاعاتی آلمان به دستور دفتر صدر اعظم به انجام اقدامات جاسوسی از همه اعضای دولت و وزارت خانه‌های افغانستان مشغول است.
به نوشته این روزنامه، شیندلر چهارشنبه گذشته در نشست محرمانه کمیسیون سیاست داخلی پارلمان آلمان که به منظور بحث و تبادل نظر درمورد افتضاح جاسوسی اینترنتی سرویس های اطلاعاتی امریکا و انگلیس تشکیل شد، به این موضوع اعتراف کرده است.
دویچه سایتونگ نوشت: برخی از نماینده‌گان عضو کمیسیون سیاست داخلی پارلمان آلمان تایید کرده اند که شیندلر در این نشست محرمانه با ذکر این نکته که آلمان به خاطر متحد بودن با امریکا و انگلیس در این کشورها دست به جمع آوری اطلاعات نمی‌زند، اذعان کرده که این کار در مورد دولت‌هایی همچون افغانستان و سوریه متفاوت است.
به نوشته این نشریه و براساس اعلام شیندلر، به دستور دفتر صدر اعظم آلمان در تمام دولت و وزارت خانه‌های افغانستان با استفاده از ابزار اطلاعاتی، جاسوسی می‌شود که یکی از دلایل اصلی آن نیز وجود فساد مالی گسترده در دستگاه اداری افغانستان عنوان شده است.
این مطلب می‌افزاید: برای اینکه BND بتواند در راستای انجام ماموریت خود به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دست یابد به مقام‌های افغانی پول‌های زیادی پرداخت می‌کند.
به نوشته این روزنامه، در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز یک بار این موضوع افشا شده بود که سرویس اطلاعات خارجی آلمان به مدت ۶ ماه پیام های الکترونیکی امین فرهنگ وزیر اقتصاد افغانستان با یکی از خبرنگاران اشپیگل را کنترل می‌کرده است.
دفتر صدر اعظم آلمان مسوولیت هماهنگی ماموریت‌های برون مرزی سرویس اطلاعات خارجی این کشور را برعهده دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.