دبیرکل ناتو به پاکستان: نقش شما در پروسۀ صلح افغانستان حیاتی است

- ۱۵ سرطان ۱۳۹۲

دبیرکل ناتو از حکومت و ارتش پاکستان خواسته است تا در تلاش‌های برای صلح افغانستان، کمک بیشتر کنند.
اندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو در جریان صحبت در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، از حکومت پاکستان تقاضا کرد که در تلاش‌های جاری صلح افغانستان، کمک بیشتر کند.
اندرس فوگ راسموسن تاکید نمود که در پروسۀ صلح باید به حقوق بشر و به طور خاص حقوق زنان در افغانستان و قانون اساسی احترام گذاشته شود.
دبیرکل ناتو در تلاش‌های جاری صلح نقش حکومت و ارتش پاکستان را مهم دانست.
او گفت: «اجازه دهید نخست از همه به نقش مثبت پاکستان تاکید کنم. ما از حکومت، مقامات و نیروهای مسلح پاکستان می‌خواهیم
که تا حد ممکن در مناطق قبایلی میان افغانستان و پاکستان بر ضد تروریزم و افراط‌گرایی مبارزه کنند و از آنجایی که مسالۀ حل سیاسی افغانستان مطرح است، فکر می‌کنم که نقش پاکستان حیاتی به شمار می‌رود.»
دبیرکل ناتو که در قرار گاه مرکزی این سازمان در بروکسل صحبت می‌کرد، روند سپردن مسوولیت‌های امنیتی به نیروهای امنیتی افغانستان را که حدود دو هفته پیش آغاز شد، یک پیشرفت مثبت دانسته اضافه کرد که جامعه بین‌المللی بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی نیز به کمک‌های شان به افغانستان ادامه می‌دهد.
آقای راسموسن گفت، بعد از خروج نیروهای بین المللی افغانستان تنها نخواهد ماند.
او تصریح کرد: « طالبان نمی‌توانند منتظر خروج ما بمانند. نیروهای امنیتی افغان نیرومند شده است و هنوز هم قوی‌تر می‌شوند. آنها نه تنها در حال حاضر بلکه در آینده نیز از حمایت ما برخوردار خواهند بود و آماده اند که از پیشرفت‌های ده سال گذشته دفاع کنند. نیروهای بین‌المللی در کنار آنها خواهند ایستاد.»
دبیرکل ناتو گفت: جامعه بین‌المللی بعد از سال ۲۰۱۴ میلادی فصل افغانستان را نمی‌بندد، بلکه تعدادی محدودی از نیروهای غیرمحارب در افغانستان باقی خواهند ماند تا قوای امنیتی افغان را تربیت نمایند، به آنها مشوره دهند و در صورت ضرورت کمک کنند و بدین ترتیب آنها در افغانستان باب جدید را خواهند گشود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.