رییس کمیسیون تفتیش مرکزی مجلس نماینده‌گان: مجلــس به قانون احـترام بگذارد

- ۰۷ سنبله ۱۳۹۱

شهرام
اگر رییس‌جمهور بخواهد وزرای سلب صلاحیت‌شده را به وزارت‌خانه‌های دیگر معرفی کند، هیچ ممانعت قانونی در این زمینه وجود ندارد.
عبدالحفیظ منصور رییس کمیسیون تفتیش مرکزی مجلس نماینده‌گان با بیان این مطلب به روزنامه ماندگار گفت: قرار است رییس‌جمهور به دو وزارت‌خانه‌یی‌که از سوی سرپرستان اداره می‌شوند، افراد تازه‌یی را معرفی کند.
آقای منصور گفت:‌ برخی‌ها بدین باور اند که وقتی یک وزیر سلب صلاحیت می‌شود دیگر چانس وزیرشدن را ندارد در حالی‌که مطابق اصول وظایف داخلی مجلس، وزرای سلب صلاحیت شده صرف تا یک دوره تقنینی نمی‌توانند در همان وزارت نامزد شوند ولی در مورد نامزدشدن‌شان در وزارت‌خانه‌های دیگر، قانون مشکلی ندارد.
منصور گفت: هرنوع اعتراض در برابر پیشنهادشدن وزرای سلب صلاحیت شده به دیگر وزارت‌خانه‌ها از سوی رییس‌جمهور، غیرقانونی می‌باشد.
مجلس به قانون احترام بگذارد
رییس کمیسیون تفتیش مرکزی مجلس نماینده‌گان با انتقاد تند از ایجاد سالون میدیاپول در مجلس می‌گوید که شورای ملی با ایجاد چنین دفتری دست به محدود کردن آزادی بیان زده و به قانون اساسی کشور احترام نگذاشته است.
مجلس نماینده‌گان با مصرف حدود ۲ میلیون دالر سالون ویژه‌یی را به نام میدیاپول در بیرون از تالار ساخته است تا خبرنگاران، صدا و تصویر را از آن‌جا دریافت کنند. اما خبرنگاران می‌گویند که این سالون برای سانسور رسانه‌ها ساخته شده است.
در این حال، آقای منصور گفت:‌ مجلس نماینده‌گان خود مرجع تقنین است و باید به قانون احترام بگذارد و پایبندی خود را به قانون اساسی کشور نشان دهد.
او گفت: پارلمان کشور باید جلو سانسور را بگیرد نه این‌که خود، رسانه‌هارا سانسور کند.
مسوولان دیده‌بان رسانه‌ها نیز به این باور اند که ایجاد سالون میدیا‌پول نقض صریح ماده چهارم قانون رسانه‌های همه‌گانی افغانستان می‌باشد.
دیده‌بان رسانه‌ها از مجلس نمایندگان می‌خواهد که تصمیمی اتخاذ کنند تا حق آزادی بیان و رسانه‌ها محفوظ بماند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.