سر مربی بارسلونا انتخاب شد

- ۰۱ اسد ۱۳۹۲

اسطوره‌های فوتبال آرژانتین به ستایش از فلسفه مربیگری جراردو مارتیتنو پرداختند و او را شایسته نشستن روی نیمکت تیم بزرگی چون بارسلونا دانستند.
جراردو مارتینو (تاتا) با امضای قراردادی سه ساله هدایت تیم فوتبال بارسلونا را در دست گرفت تا چهارمین سرمربی آرژانتینی تاریخ آبی-اناری‌ها شود. اسطوره‌های فوتبال آرژانتین از این که تاتا هدایت آبی-اناری‌ها را برعهده گرفته خوشحال هستند و او را شایسته هدایت تیم پرستاره‌ای چون بارسا می‌دانند.
دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان از شیفتگان سبک بازی تیم‌های تاتا به شمار می‌آید. او گفت: همه بازی‌های نیو ولز اولد بویز را به خاطر تاتا نگاه می‌کردم. سبک بازی تیم‌های او را دوست دارم.
لوئیس سزار منوتی، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام‌جهانی ۱۹۷۸ که با این تیم قهرمان جهان شد، از دیگر شیفتگان فلسفه مربیگری تاتا است. او گفت: مارتینو از بهترین مربیان کنونی آرژانتین و از مربیانی است که به حرفه خود احترام می‌گذارند. این در حالی است که بعضی از مربیان در پی لکه دار کردن وجهه فوتبال هستند. بنابراین عجیب نیست که او در سطح جهانی شناخته شده باشد. او که خود سابقه نشستن روی نیمکت بارسا را دارد، افزود: تاتا توانست از اولد بویز تیمی بسیار خوب بسازد. اولد بویز زیبا و چشم‌نوازترین فوتبال را در آرژانتین به نمایش می‌گذارد. او سبک همیشگی فوتبال آرژانتین را با اولد بویز زنده کرد. او سبکی را که در دوران بازیگری به آن پایبند بود، در اولد بویز پیاده می‌کرد و این زیباست.
لیونل مسی هم به سبک تاتا علاقمند است. او قبل از این که هموطنش رسما هدایت آبی-اناری‌ها را برعهده گیرد، گفت: برای نخستین بار از طریق روزنامه «اوله» با تاتا آشنا شدم. سبک او را دوست دارم. او مربی موفقی است و این را در فوتبال آرژانتین ثابت کرده. تاتا از اولد بویز تیمی بسیار هماهنگ و منظم ساخته که یکی از نخستین تیم‌هایم در جهان فوتبال است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.