تلفات سنگین شورشیان در شرق

- ۰۸ اسد ۱۳۹۲

وزارت دفاع اعلام کرده که بیش از ۱۴۰ شورشی که بیشتر آنها اتباع خارجی‎اند، در جریان عملیات «سیمرغ» کشته و حدود ۲۰ تن دیگر آنها بازداشت شده‎اند.
این عملیات یک ماه پیش در حصارک ولایت ننگرهار، ازره ولایت لوگر و جاجی آریوب ولایت پکتیا در شرق و جنوب شرق افغانستان آغاز شده بود.
هدف این اجرای این عملیات پاکسازی این مناطق از حضور وجود شورشیان بود.
در این عملیات حدود چهار صد سرباز ارتش که توسط نیروی هوایی و توپخانه حمایت می‌شدند، شرکت داشتند.
جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان این عملیات را بزرگترین عملیات مستقلانه نیروهای ارتش افغانستان خواند.
سخنگوی وزارت دفاع گفت که در جریان این عملیات تنها در ولسوالی‌های ازره و جاجی آریوب بیش از ۱۴۰ شورشی کشته و حدود ۲۰ دیگر آنها بازداشت شدند.
آقای عظیمی افزود: «بعضی وسایلی که اصلاً باور کردنی نیست ـ مثلاً دهها ریشی (ریش مصنوعی) که آدم هایی که ریش‎شان تراشیده شده می‎توانند از آن استفاده کنند ـ به دست آمده است.»
به گفته او، شهروندان خارجی که در میان شورشیان در این عملیات کشته شدند، پاکستانی، چچینی، عرب و ازبک (اتباع ازبکستان) بودند.
سخنگوی وزارت دفاع افزود که در این عملیات سه سرباز ارتش نیز کشته شده اند.
این عملیات در روزها اخیر شدت یافته و آن گونه که سخنگوی وزارت دفاع گفت، تلفاتی که به شورشیان وارد شده هم مربوط به همین روزها است.
وزارت دفاع افغانستان می‎گوید که در ده سال گذشته در بسیاری از مناطق ولسوالی‎های ازره ولایت لوگر، حصارک ولایت ننگرهار و جاجی آریوب ولایت پکتیا شورشیان نفوذ داشتند و حالا برای نخستین بار زیر تسلط دولت در آمده است.
انتظار می‎رود مرحله دوم عملیات موسوم به سیمرغ نیز در ولسوالی‎های مذکور به زودی آغاز شود‎، اما وزارت دفاع جزیات آن را به دلایل امنیتی فاش نکرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.