سفیر آلمان در کابل: تا ۲۰۱۷ در افغانسـتان می‎مـانیم

- ۱۲ اسد ۱۳۹۲

سفارت آلمان در افغانستان روز پنج شنبه اعلام کرد که حضور و کمک‌های این کشور در افغانستان تا سال ۲۰۱۷ ادامه می‌یابد.
به گفتۀ این سفارت، ماموریت آلمان در افغانستان هنوز تکمیل نشده و به همین دلیل، نیروهای آلمانی افغانستان را پس از سال ۲۰۱۴ ترک نمی‌کنند.
رودیگرکونیگ، سفیر آلمان در افغانستان، گفت: «روابط بین افغانستان و آلمان بسیار مهم شده و این دو کشور دارای روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مشترک شده است، به همین خاطر آلمان می‌خواهد در افغانستان صلح و ثبات بیاید؛ چون به‌وجود آمدن صلح در افغانستان به نفع آلمان هم است».
او می‌گوید که افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ دچار چالش‌های اقتصادی شکننده خواهد شد، اما کشور آلمان تاحد توان این کشور را حمایت اقتصادی می‌کند.
کونیگ، تاکید کرد که به هر اندازه حضور جامعه جهانی در افغانستان کم شود، بیشتر از آن حکومت و مردم افغانستان دچار مشکلات اقتصادی می‌شوند.
آقای کونیگ اما گفت که کشور آلمان بعد از سال ۲۰۱۴ یک مارکیت کاری را برای باشنده‌گان افغانستان در پایتخت این کشور ایجاد می‌کند، از این طریق می‌خواهد مشکلات بیکاری و اقتصای افغانستان را کاهش دهد.
این اظهارت رودیگر کونیگ، سفیر آلمان در افغانستان روز پنج شنبه در انستیتیوت مطالعات استراتیژیک افغانستان در کابل، صورت گرفت.
با این حال، رودیگر کونیگ، سفیر آلمان در افغانستان، گفت: «آلمان حکومت افغانستان را از سال ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۷، ۴۵۰ میلیون یورو کمک می‌کند.»
آقای ینگ، می‌گوید که کشور آلمان بعد از سال ۲۰۱۴ نیروهای امنیتی افغانستان را تجهیز می‌کند و نیز آن‌ها را آموزش می دهند.
اما او گفت: «حکومت و مردم افغانستان سال‌های دشوار را در پیش دارند، بناً حکومت، احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی این کشور باهم بیشینند، تفاهم کند و برای بحران این کشور راه حل پیدا کنند.»
کلید صلح در پیش پاکستان
سفارت آلمان در افغانستان، می‌گوید که افغانستان نیازمند روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه و به خصوص پاکستان است.
به گفته این سفارت، کلید صلح افغانستان در پیش حکومت پاکستان است.
رودیگر کونیگ، سفیر آلمان در افغانستان، از احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و حکومت خواست که یک روابط نیک را با کشور پاکستان برقرار کنند تا ثبات دایمی در افغانستان به‌وجود آید.
آقای کوینگ، می‌گوید که حکومت آلمان در تلاش است تا روابط افغانستان با کشورهای همسایه این کشور را بهتر کند.
نظارت از انتخابات آینده
سفارت آلمان در کابل می‌گوید که این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان، مداخله نمی‌کنند اما اگر مردم و حکومت این کشور بخواهند، برای برگزاری انتخابات شفاف ناظران خود را می‌فرستند.
رودیگر کونیگ، سفیر آلمان در افغانستان، گفت: «انتخابات سال آینده از مردم افغانستان است، از آلمان و جامعه جهانی نیست، بناً احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، مردم و حکومت این کشور تلاش کرده و یک انتخابات شفاف را برگزار کنند».
اما کوینگ می‌گوید، کشور آلمان فقد برای برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه برای آینده افغانستان، انتخابات این کشور را نظارت خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.