آلمان به بیش از ۲۵۰ همکار افغانی نیروهای خود اجازه اقامت داد

گزارشگر:17 حوت 1392 - ۱۶ حوت ۱۳۹۲

mnandegar-3وزارت داخله آلمان تا به حال اجازه اقامت ۲۶۵ همکار افغان نیروهای آلمانی در آلمان را تایید کرده است. شماری از این افراد با خانواده های خود قبلاً به آلمان سفر کرده اند.
همکاران محلی نیروهای آلمانی در افغانستان و خانواده‌های شان نگران اند که بعد از خروج این نیروها هدف حملات طالبان قرار بگیرند. شماری از آنها قبلاً تهدید به مرگ شده‌اند.
سخنگوی وزارت داخله آلمان به خبرگزاری «ای پی دی» گفت که ۵۹ تن از همکاران محلی اردوی آلمان در افغانستان با ۱۱۵ تن از وابستگان شان به آلمان سفر کرده‌اند.
به این ترتیب، کمتر از نصف کارمندان افغان نیروهای آلمانی که تقاضای اقامت در آلمان را داده بودند، مجوز سفر به آلمان را به دست آورده اند. به گفتۀ سخنگوی وزارت داخله آلمان، تا حالا دوسیه ۵۹۶ تن از همکاران افغان نیروهای آلمانی که می‌خواهند به آلمان بروند، بررسی گردیده است.
قبلاً حکومت فدرال آلمان مورد انتقاد قرار داشت که برای محافظت از همکاران محلی افغان خود اقدام نمی‌کند. اما سخنگوی وزارت داخله آلمان گفت که اردوی آلمان از وظایف مراقبتی خود در برابر کارمندان محلی آگاه است.
به گزارش وزارت داخله آلمان، تقاضاهای کارمندان افغان اردوی آلمان برای اقامت در آلمان به صورت جداگانه بررسی می‌شوند. براساس این گزارش‌ها، خطرها و تهدیدهای متوجه همکاران افغان نیروهای آلمانی از نظر منطقه‌یی و همچنان نوعیت شغل و مصروفیت آنها متفاوت است.
بعد از تایید اجازه اقامت این افراد در آلمان، برای تسریع این روند آنها نیاز به هیچ گونه سندی از سوی اداره مهاجرت آلمان ندارند.
سخنگوی وزارت داخله آلمان گفته است که شمار زیادی از کارمندان محلی اردوی آلمان همچنان می‌توانند پس از سال ۲۰۱۵ در ماموریت جدید این نیروها در افغانستان کار کنند.
افزون بر این برای همکاران اردوی آلمان در افغانستان امکانات ادامه تحصیل و آموزش فراهم خواهد شد. سخنگوی وزارت داخله آلمان گفت: «هدف ما این است که برای آنها دورنمای مشغولیت‌های درازمدت پیشکش کنیم». همچنان تلاش می‌شود که زمینه کاری برای آنها در دیگر سازمان‌ها و موسسات آلمانی در افغانستان فراهم شود.
آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر نیز ۱۰۰۰ تن از ۱۵۰۰ کارمند محلی نیروهای آلمانی با آنها مصروف کار اند. حدود یک سوم این این همکاران محلی در بخش ترجمانی مصروف اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.