دهلی پس از حمله بر قنسولگری‌اش در جلال‌آباد: از بازسازی و توسعۀ افغانستان دست بر نمی‌داریم

- ۱۳ اسد ۱۳۹۲

هندوستان پس از حملۀ گروهی از مهاجمان مسلح بر قنسولگری این کشور در ولایت ننگرهار می‎گوید که از تلاش در راستای توسعه و بازسازی افغانستان دست نخواهد کشید.
وزارت خارجۀ هندوستان با محکوم‌کردن این حمله که منجر به کشته و زخمی‌شدن شماری از غیرنظامیان افغان شد، گفت که تلاش‌ها برای بازسازی افغانستان همچنان ادامه خواهند داشت.
سید اکبرالدین سخنگوی وزارت خارجۀ هند گفت: این حمله یک‌بار دیگر نشان داد که تهدید عمده به امنیت افغانستان از تروریزم سرچشمه می‌گیرد و ماشین ترور به فعالیتش از آن سوی سرحد افغانستان ادامه می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دی پی آی آلمان، اکبرالدین گفته است که هند از تعهد خود برای همکاری با افغانستان و همچنین تلاش به هدف بازسازی و توسعۀ این کشور دست نخواهد کشید.
سخنگوی وزارت خارجۀ هند گفته است که این حمله نه تنها بالای هند بوده بلکه حمله‌یی علیه تلاش‌ها به هدف کمک با مردم افغانستان بوده است.
سه جنگجویی که واسکت‌های انتحاری بر تن داشتند، خود شان را در نزدیک قنسولگری هند در جلال آباد منفجر ساختند و در نتیجه نه غیر نظامی را کشتند که بسیاری‌شان کودکان بودند.
هنوز کسی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.
طالبان گفته اند که این حمله کار این گروه نبوده است.
اما به اساس گزارش‌ها، گروه‌های شورشی مستقر در پاکستان در گذشته به هدف قرار دادن منافع هند در افغانستان مقصر شناخته شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.