حنا ربانی: پروندۀ هسته‌یی ایران راه حل دیپلوماتیک دارد

- ۰۸ سنبله ۱۳۹۱

وزیر امور خارجه پاکستان پس از حضور در اجلاس اعضای «جنبش عدم تعهد»، در جمع خبرنگاران، راه‌های سیاسی و دیپلماتیک را مناسب‌ترین گزینه برای حل موضوع هسته‌‌یی ایران دانست.
حنا ربانی وزیر امور خارجه پاکستان که به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه اعضای جنبش عدم تعهد به ایران سفر کرده است، پس از پایان جلسه روز گذشته اجلاس در جمع خبرنگاران حاضر شد و به بررسی اهمیت این اجلاس و موضوعات دیگر منطقه‌یی پرداخت.
وی در رابطه با موضوع هسته‌یی ایران گفت: به عقیده پاکستان، راه‌های دیپلماتیک و سیاسی بهترین گزینه برای حل مساله هسته‌یی ایران است.
وزیر امور خارجه پاکستان افزود: هنوز هم اعتقاد داریم با اعتماد سازی متقابل میان ایران و طرف‌های مذاکره کننده غربی می‌توان راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای این مساله یافت.
ربانی در ادامه عنوان داشت: پاکستان بر این باور است که اصول بنیادین جنبش عدم تعهد، همزیستی مسالمت آمیز، حاکمیت و تمامیت ارضی مستقل و اجتناب از دخالت در امور داخلی سایر کشورها بوده و این اصول محقق می‌شوند.
وی با اشاره به خروج نیروهای خارجی از افغانستان بیان داشت: در این منطقه، افغانستان بیش از سایر کشورها به حمایت و برادری اعضای جنبش عدم تعهد نیاز دارد زیرا این کشور در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی، به سمت یک مرحله انتقالی پیش می‌رود. وی در پایان از تلاش هیات پاکستانی در این سفر برای جلب مشارکت‌های بین‌المللی جهت پایان دادن به بحران انرژی و آب در پاکستان خبر داد.
روز گذشته نشست وزاری امور خارجه اعضای جنبش عدم تعهد در تهران با حضور بیش از ۱۲۰ کشور از سرتاسر جهان برگزار شد.
شانزدهمین اجلاس نم تا روز یازدهم شهریور ماه ادامه دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.