طالبان: کرزی بی‌خبر است

- ۰۲ سنبله ۱۳۹۲

گروه طالبان اظهارات حامد کرزی رییس جمهوری در مورد «بی‎اختیاری» طالبان در مورد قتل‌ها و انفجارهایی که به نام طالبان صورت می‌گیرد را ناشی از ناآگاهی او دانسته است.
آقای کرزی دیروز (جمعه، اول سنبله/شهریور) در دیدار با اعضای شورای سراسری علما گفت که رهبران طالبان در تماس با حکومت گفته‎اند که آنها در مورد کشتارهایی که به نام طالبان در افغانستان صورت می‎گیرد، «بی‎خبر» هستند.
اما در پیامی که از سوی ذبیح‎الله مجاهد، که خود را سخنگوی گروه طالبان می‌خواند، به رسانه‎ها فرستاده شده، آمده است که این گروه هیچ گونه ارتباط پنهانی با آقای کرزی نداشته و این اظهارات او دلیلی بر «ناآگاهی» و «منطق ضعیف» او است.
سخنگوی طالبان افزوده که رییس جمهوری افغانستان «در قیاس به خود» بی‎اختیار خوانده و به تعبیر آقای مجاهد، یک کودک هم می‎داند که این اظهارات آقای کرزی «تبلیغات» است.
ذبیح‎الله مجاهد در ایمیل خود نوشته است: «مجاهدین امارت اسلامی (طالبان) هر حمله‎یی را که انجام می‎دهند، در همان ساعت در تماس با رسانه‎ها مسئولیت آن را به عهده می‎گیرند و جزییات آن را به اطلاع رسانه‎ها می‎رسانند. برای کرزی چگونه ممکن است که چشمان خود را به چنین حقیقت آشکار می‎بندد؟»
سخنگوی طالبان تأکید کرده است: «اگر [آقای کرزی] در مورد حملات مجاهدین شک دارد، از رسانه‎های آزاد اطلاعات به دست آورد که مسوولیت حملات مجاهدین را چه‎کسی به عهده می‎گیرد و چه‎کسی جزئیات آنها را ارایه می‎کند.»
رییس‌جمهوری افغانستان این اظهارات را در آستانۀ سفر رسمی خود به پاکستان به زبان آورده و گفته که اگر طالبان از خود اختیاری دارند و یا ندارند، او به تلاش‎های خود برای تامین صلح ادامه می‎دهد و به آرزوی تحقق صلح به پاکستان می‎رود.
آقای کرزی با این اظهارات خود به صورت تلویحی گروه طالبان را آلت دست پاکستان دانسته و گفته است که به دلیل این که طالبان از خود اختیاری ندارند، او در سفر پاکستان با مقام‎های پاکستانی گفت‌وگو می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.