فعالان مدنی: اعضای خانوادۀ شکیلا خودشان‌ را آتش می‌زنند

- ۰۵ سنبله ۱۳۹۲

برخی نهادهای جامعه مدنی روز سه شنبه اعلام کردند که اگر حکومت پرونده قتل شکیلا را بررسی و عاملان آن را به پنجه قانون نسپارند، اعضای خانوادۀ شکیلا خود را در پیش پارلمان آتش می‌زنند.
زهرا سپهر، فعال جامعه مدنی کشور گفت: «پدر شکیلا هشدار داده که اگر لوی سارنوالی در آینده نزدیک پرونده دخترم را بررسی نکند، قاتلان او را بازداشت و به اشد مجازات محکوم نکند؛ زن و خودش را در مقابل دروازه شورای ملی آتش می‌زند».
به گزارش بخدی، سپهر، از دادستانی کل خواست که هر چه زودتر پرونده قتل شکیلا را بررسی و مطابق قانون اساسی کشور، حکم را بالای قاتلان شکیلا تطبیق کند.
این فعال مدنی کشور می‌گوید که اگر قاتلان شکیلا بازداشت و به پنجه قانون سپرده نشود، کشتار و خشونت علیه زنان در کشور از سوی زورمندان، افزایش می‌باید.
اما او گفت، برخی دادستان‌های کشور به ما می‌گویند که به دلیل فشارهای زیاد مقامات بالا، پرونده قتل شکیلا را بررسی کرده نمی‌‍توانیم.
شکیلا دختر ۱۶ ساله، سال ۱۳۹۰، در خانه سیدهادی بهشتی، عضوی شورای ولایتی بامیان با ضرب گلوله به قتل رسید و به گفته فعالان مدنی کشور، عاملان قتل او هنوز بازداشت نشده است.
نهادهای جامعه مدنی تاکید کردند، دادستانی کل کشور در تلاش بسته کردن پرونده قتل شکیلا است.
نهادهای جامعه مدنی با پخش خبرنامه‌یی می‌گویند که این نهادها در هر شرایطی مطابق قانون اساسی کشور از حق خانواده شکیلا دفاع می کنند.
این نهادها، به حکومت هشدار داده که اگر در آینده نزدیک به پرونده قتل شکیلا رسیدگی نکند، اعترضات مسالمت آمیز را در کابل و برخی ولایت کشور راه اندازی می کنند.
مسوولان نهادهای جامعه مدنی، همچنان می گویند، اگر دولت پرونده قتل شکیلا را بی طرفانه بررسی نکند، آنان به کمیته حقوق بشر سازمان ملل مراجعه خواهند کرد.
چالش اقتصادی
درهمین حال، اعضای خانواده شکیلا می‌گویند که در شرایط اقتصادی و امنیتی دشواری قرار دارند.
محمدعلم، برادر شکیلا به خبرگزاری بخدی گفت: «اعضای خانواده ما زیر فشارهای اقتصادی و امنیتی قرار گرفته، دولت هم به داد ما نمی رسد، نمی دانم چی کار کنیم.»
اما او تاکید کرد، شماری از حامیان آقای سیدهادی بهشتی عضو شورای ولایتی بامیان، برای ما پیام و هشدار داده اند که قضیه شکیلا خواهرم، را دنبال نکنیم.
به گفته برادر شکیلا، حامیان بهشتی می گویند که اگر بار دیگر برای پیگیری قضیه شکیلا به سارنوالی یا محکمه بروید، دیگر اعضای خانواده شما را نیز می کشیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.