نوازشریف: نیک‎‏بختی ما به نیک‎بختی افغانستان وابسته است

- ۰۵ سنبله ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی روز سه‌شنبه به دیدار تمدید شده خود از پاکستان که موضوع اصلی آن نقش اسلام آباد در گفت‌وگوهای صلح با طالبان و آزادی گروهی از زندانیان طالبان از زندان های پاکستان بود، پایان داد.
آقای کرزی قرار بود دوشنبه شب به دیدار یک روزه خود از پاکستان پایان دهد، اما این سفر به درخواست نواز شریف نخست وزیر پاکستان برای برگزاری دیدارهای بیشتر تمدید شد.
رهبران دو کشور روز سه شنبه در نزدیکی اسلام آباد برای دومین بار طی دو روز با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند. دفتر نخست‌وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد کرزی و شریف درباره اوضاع امنیتی منطقه گفت‌وگو کردند.
این دفتر افزود :«نواز شریف در این دیدار گفت پاکستان و افغانستان برای برقراری صلح در منطقه باید همکاری نزدیکی داشته باشند.»
بر اساس این بیانیه، نخست وزیر پاکستان گفت :«امنیت و نیکبختی آیندۀ ما از جهات مختلف با امنیت و نیکبختی آیندۀ افغانستان پیوند خورده و پاکستان برای افغانستان صلح‌جو، باثبات و یکپارچه اهمیت قایل است.»
نواز شریف همچنین بر حمایت محکم و صادقانه پاکستان از صلح و آشتی در افغانستان تأکید کرد و گفت :«منطقه ده‌ها سال است که شاهد کشمکش و بی‌ثباتی بوده است و اکنون وقت آن است که دستور کار مثبت و مشترک خود را برای صلح و توسعه محقق سازیم.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.