رای‌زنی‌ کیانی با امام علی رحمان در بارۀ افغانستان

- ۰۹ سنبله ۱۳۹۲

فرمانده نیروهای زمینی ارتش پاکستان در دیدار با امامعلی رحمان توسعۀ همکاری‌های دوجانبه و امنیت منطقه‌یی را مورد بحث و بررسی قرار داد.
در این دیدار موضوعات امنیت، دفاع و همگرایی منطقه‌یی ۲ کشور در امر مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و تأثیرگذاری دیگر خطرات جهان معاصر بر وضعیت و ثبات این کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
این مقام نظامی ارتش پاکستان و رییس جمهور تاجیکستان با مهم خواندن روابط نهادهای نظامی- امنیتی دو کشور و نتایج مثبت این همکاری‌ها بر لزوم توسعه این روابط تأکید کردند.
در این بیانیه بررسی وضعیت افغانستان و همگرایی برای ایجاد زمینه امن و ثبات در این کشور نیز از دیگر محورهای مذاکرات عنوان شده‌ است.
این منبع افزود: این جنرال پاکستانی و رحمان در مورد تحقق عملی طرح‌های منطقه‌یی زیربنایی در بخش‌های حمل‌ونقل، انرژی و از جمله ساخت هر چه سریعتر شبکه قوی‌ شدت انتقال برق موسوم به «CASA-1000» و زمینه‌سازی برای متصل کردن خطوط راه‌های آهن تاجیکستان و پاکستان از طریق خاک افغانستان نیز گفت‌وگوهایی را انجام دادند.
دیدار و مذاکرات فرمانده ستاد نیروهای زمینی ارتش پاکستان با رحمان بخش پایانی برنامه سفر ۳ روزه وی در تاجیکستان بود.
اشفق پرویز کیانی که روز چهارشنبه گذشته وارد دوشنبه شد با شیرعلی خیرالله‌اف وزیر دفاع تاجیکستان و رامل نادر‌اف رییس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور نیز دیدار کرده و مسایل مربوط به توسعه روابط نظامی، نظامی- فنی، آموزش کادرها و زمینه‌های اقتصادی اجرای این طرح‌ها را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد.
به گفته منابع رسمی بررسی اوضاع منطقه، افغانستان، مبارزه با تروریسم و تبادل تجربه و اطلاعات در این زمینه نیز از دیگر محورهای مورد مذاکره این مقام عالی‌رتبه پاکستانی با مقامات نظامی تاجیک بود.
منابع رسمی بازدید این جنرال پاکستانی از دانشکده نظامی وزارت دفاع تاجیکستان واقع در شهر دوشنبه و ملاقات با افسران و دانشجویان این مؤسسه آموزشی را نیز از دیگر بخش‌های برنامه سفر کیانی عنوان کرده‌اند.
تاجیکستان و پاکستان از سال ۲۰۰۹ اجرای اقداماتی در جهت گسترش روابط نظامی و نظامی-فنی را آغاز کرده‌اند که اعزام هیئت‌های نظامی به کشورهای یکدیگر بخشی از این برنامه‌ها عنوان می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.