تیم ملی فوتبال افغانستان فردا با بوتان بازی می‎کند

- ۰۹ سنبله ۱۳۹۲

در تیم ملی فوتبال افغانستان برای شرکت در مسابقات کشورهای جنوب آسیا با ۲۰ بازیکن وارد شهر کاتماندو پایتخت نپال شد. در این بازی افغانستان با کشورهای بوتان، سریلانکا و مالدیو هم‌گروه بوده که قرار است اولین بازی خود را دوشنبه، دوم سپتمبر، با تیم ملی فوتبال بوتان انجام دهد.
سپس افغانستان به تاریخ چهارم سپتمبر به مصاف تیم ملی فوتبال سریلانکا رفته و بتاریخ ششم نیز با تیم ملی فوتبال مالدیو دیدار می‌کند.
تیم ملی فوتبال هند، نپال، پاکستان و بنگلادیش در گروه اول حضور دارند.
تیم ملی فوتبال افغانستان با کسب مقام نایب قهرمانی در دوره گذشته این مسابقات به‌عنوان تیم اول گروه دوم شناخته شد.
تیم ملی افغانستان در هفتمین دوره این رقابتها که در شهر دهلی جدید هندوستان برگزار شد، با شکست تیم های بوتان، سریلانکا و تساوی مقابل هندوستان راهی مرحله نیمه نهایی شد.
در مرحله نیمه نهایی به مصاف نپال رفت و توانست این تیم را در وقت های اضافی بازی شکست دهد و راهی دیدار پایانی شود.
تیم فوتبال افغانستان در بازی نهایی مقابل تیم فوتبال هند قرار گرفت. در این بازی با اخراج دروازه بان افغانستان بازی را ۴ بر صفر به تیم ملی هندوستان که میزبان این مسابقات بود واگذار و نائب قهرمان بازیهای جنوب آسیا شد.
در ترکیب تیم ملی افغانستان همان بازیکنان هستند که ده روز قبل به مصاف پاکستان رفته بودند. تنها تغییر حضور صدیق ولیزاده بازیکن سابق تیم ملی فوتبال افغانستان است که بعد از مهاجرت به اروپا دوباره به این تیم پیوسته است.
تیم فوتبال افغانستان چهارمین حضور خود را در مسابقات کشورهای جنوب آسیا تجربه می‌کند.
اولین حضور افغانستان در این رقابتها در سال ۲۰۰۳ بود که نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. در سال ۲۰۰۵ نیز در مرحله بازی گروهی از دور مسابقات حذف شد.
تیم فوتبال افغانستان در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ در پنجمین و ششمین دوره این مسابقات حضور نداشت. در سال ۲۰۱۱ در هفتمین دور این مسابقات که در هند برگزار شد شرکت کرد و به مقام نائب قهرمانی رسید.
در تازه ترین رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، افغانستان توانسته است که مقام نخست را در میان هشت تیم جنوب آسیا کسب کند.
ده روز قبل تیم ملی فوتبال افغانستان در بازی دوستانه، پاکستان را سه بر صفر شکست داد. گل‌های افغانستان را سنجر احمدی در دقیقه نوزدهم، آرش عاطفی در دقیقه پنجاه و هفتم بازی و معروف محمدی سومین گل افغانستان در دقیقه ۷۱ به ثمر رساندند.
این بازی دوستانه که بعد از ۳۶ سال در کابل برگزارشد، هدف آن آمادگی تیم ملی فوتبال افغانستان برای شرکت در بازیهای جنوب آسیا اعلام شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.