نبیل به ادارۀ امنیت ملی برگشت

- ۰۹ سنبله ۱۳۹۲

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که رحمت الله نبیل به عنوان سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی تعیین شده است. این در حالی است که اسدالله خالد رییس پیشین امنیت ملی هنوز در امریکا به سر می‌برد. دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری افغانستان روز شنبه (۹ سنبله) با نشر اعلامیه‌یی گفت که رییس‌جمهور کرزی طی حکمی آقای نبیل را به عنوان سرپرست ریاست امنیت ملی این کشور تعیین کرده است. در اعلامیه آمده است: «بر اساس فقره ۱۱ ماده ۶۴ قانون اساسی، برای پیشبرد امور مربوط به امنیت ملی، محترم انجنیر رحمت الله نبیل به عنوان سرپرست ریاست امنیت ملی منظور است».
این در حالی است که اسدالله خالد، رییس امنیت ملی افغانستان در دسمبر ۲۰۱۲ در یک حمله انتحاری زخمی شد و از آن زمان تاکنون برای تداوی در امریکا به سر می‌برد.
آقای خالد توسط فردی که گفته می‌شد پیام آور صلح از سوی شورشیان است، در یکی از مهمانخانه‌های امنیت ملی در کابل زخمی شد. این فرد مواد انفجاری را در داخل بدنش جاسازی کرده بود و ماموران امنیت ملی نتوانسته بودند، مواد جابجا شده در داخل بدن او را شناسایی کنند.
رحمت الله نبیل پس از استعفای امرالله صالح، رییس سابق امنیت ملی به عنوان رییس این اداره تعیین شده بود؛ ولی سال گذشته به دلایل نا معلومی از این سمت برکنار گردید. قابل یادآوری است که آقای نبیل سابقه فرماندهی گارد ویژه محافظت از ریاست جمهوری افغانستان را نیز دارد. ریاست جمهوری افغانستان پس از زخمی شدن اسدالله خالد اعلام کرد که آقای خالد به عنوان رییس این اداره به کارش ادامه می‌دهد؛ اما با طولانی شدن مدت تداوی او، آقای کرزی تصمیم گرفت تا رحمت الله نبیل سرپرستی سازمان استخبارات افغانستان را بر عهده بگیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.