انوری: اعضای کمیسیون انتخابات به گونۀ سفارشی انتخاب شده‌اند

- ۱۰ سنبله ۱۳۹۲

سترجنرال سیدحسین انوری، رییس حزب حرکت اسلامی افغانستان می‌گوید که تمام اعضای کمیسیون مستقل انتخابات به گونۀ سفارشی از سوی برخی حلقات در داخل حکومت، انتخاب شده‌اند.
به گفتۀ او، اعضای حزب حرکت اسلامی افغانستان از انتخاب اعضای این کمیسیون نگران هستند.
او گفت: « حکامی که فعلاً در قدرت هستند، باهم نشسته و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات را مثل پست‌‎ها و بخش‌های دیگر دولتی بین خودشان تقسیم کردند که این برای حزب حرکت اسلامی نگران‌کننده است».
آقای انوری همچنان می‌گوید که در کمیسیون مستقل انتخابات باید شخصیت‌های حقوقی و حقیقی، بی‌طرف و غیر وابسته انتخاب می‌شد که متأسفانه این طور نشد.
سیدحسین انوری، رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان این اظهارات را روز یکشنبه ۱۰ سنبله در یک نشست خبری در دفتر مرکزی این حزب در کابل بیان کرد.
با این حال، آقای انوری می‌گوید که انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای ولایتی سال آینده (۱۳۹۳)، رمز آوردن صلح، ثبات و استقرار امنیت در کشور است.
اما او تأکید کرد که اگر کشورهای خارجی یا مقام‌های دولتی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مداخله کنند، افغانستان دچار مشکلات جدی خواهد شد.
انوری تاکید کرد که هرگونه کج اندیشی در انتخابات آینده از سوی خارجی‌ها یا مقامات حکومتی، به ضرر مردم افغانستان، دولتمردان و متحدان بین‌المللی این کشور است.

موقف حزب حرکت اسلامی افغانستان
در جریان چند هفته گذشته و در آستانۀ انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده (۱۳۹۳) چندین جبهه، اتحاد انتخاباتی و ائتلاف‌های سیاسی برای سهم گیری در انتخابات آینده در کشور تشکیل شد.
اتحاد انتخاباتی افغانستان، جبهۀ صلح افغانستان و جبهۀ اعتماد ملی افغانستان از جبهه‌های تشکیل شده برای سهم گیری در انتخابات آینده خوانده شده است.
با این حال، گفته می‌شد که حزب حرکت اسلامی افغانستان برای معرفی یک نامزد مشترک در انتخابات آینده با «جبهه اعتماد ملی افغانستان» کنار آمده، اما انوری عضویت حزب خودش را در هر ائتلاف و اتحادهای جدید رد کرد.
سیدحسین انوری، رییس حزب حرکت اسلامی افغانستان گفت: «حزب حرکت اسلامی افغانستان تاکنون عضویت هیچ ائتلاف، جبهه و اتحادهای جدید را ندارد؛ اما گفت‌وگوها میان سران این حزب و سران ائتلاف‌های جدید جریان دارد.»
اما آقای انوری تاکید کرد که مردم افغانستان نباید براساس تصمیم چند گروه سیاسی به نامزدان انتخابات آینده رای دهند.
انوری همچنان از تمام رسانه‌ها و فعالان جامعه مدنی کشور خواست که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده را از قید چند گروه سیاسی نجات دهند.
قرارست سومین انتخابات ریاست‌جمهوری برای گزنیش رییس‌جمهور جدید در ۱۶ حمل سال آینده(۱۳۹۳) برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.