داوودزی به مأموران پولیس: در انتخابات بی‌طرف باشیم

- ۱۱ سنبله ۱۳۹۲

رهبری جدید وزارت داخله از تمام مأموران پولیس خواسته تا در جریان انتخابات سال آینده افغانستان، بی‌طرفی خود را حفظ کنند.
همزمان با افزایش نگرانی‌ها در ارتباط به چه‌گونگی تأمین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، رهبری جدید وزارت داخله وعده سپرد که برای تحقق این پروسه صادقانه تلاش خواهد کرد.
محمد عمرداوودزی نامزد کرسی وزارت داخله و سرپرست این وزارت به روز دوشنبه در مراسم معرفی‌اش به مأموران پولیس از آنان خواست تا در انتخابات بی‌طرفی‌شان را حفظ کنند.
آقای داوودزی همچنان تأکید کرد که رسیده‌گی به مشکلات پولیس، تجهیز و مسلکی‌سازی آنان در صدر برنامه‌های کاری‌اش قرار دارد: «به تمام نیروهای پولیس افغان تأکید می‌دارم که هیچ یک از افسران و ساتمن‌های پولیس ملی به سود و یا ضرر هیچ یک از کاندیدان صحبت نکنند، در کدام کمپاین و یا حرکت اشتراک نکنند. ما باید بی‌طرف باشیم، وظیفه ما تأمین امنیت است و تأمین انتخابات شفاف است، نه مداخله در انتخابات و من هم منحیث جز رهبری وزارت امور داخله این قانون را رعایت می‌کنم.»
آقای داوودزی به‌خاطر افزایش تلفات پولیس در جنگ با مخالفان مسلح که به گفته وی در آن سوی سرحد آموزش دیده و به افغانستان فرستاده می‌شوند، نیز ابراز نگرانی کرد.
به گفته او، از ماه حمل سال روان هجری شمسی تا اکنون، هفده صد و نود و دو پولیس کشته و دو هزار و هفت صد و پنجاه و هشت تن دیگرشان زخمی شده‌اند.
آقای داوودزی گفت که تلاش می‌کند تا در هماهنگی با دیگر نیروهای امنیتی در کشور جلو تلفات پولیس را بگیرد.
در عین حال، محمد ایوب سالنگی معین ارشد امنیتی وزارت داخله که تازه به این وزارت معرفی شد، می‌گوید که برای تجهیز پولیس و آموزش هر چه بهتر آنها کار خواهند کرد.
سرپرست و معین ارشد امنیتی وزارت داخله در یک مراسم خاص در حضور داشت شماری از مقام‌های دولتی توسط هدایت‌الله امین ارسلا مشاور رییس‌جمهور کرزی معرفی شدند.
آقای ارسلا در این مراسم به اشتراک کننده گفت: «این‌بار دوم است که من در این‌جا آمده و وزیر را معرفی می‌کنم، این را به‌خاطری یاد آوری کردم که رهبری‌ دولت‌ها و حکومت‌ها همیشه نظر به لزوم دید و نظر به وضع کشور و اوضاع سیاسی و موضوعات مختلف تغییرات و تبدیلی های را در وزارت خانه ها می آورند به امید این که کار روز به روز بهبود پیدا کند.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.