حضور پُرشور مردم بر مزار قهرمان ملی

- ۱۹ سنبله ۱۳۹۲

هزاران تن از شهروندان کشور روز گذشته با حضور بر آرام‌گاه قهرمان ملی کشور در ولایت پنجشیر، به‌روح پرفتوح او اتحاف دعا کرده و بر مرقدش گل گذاشتند.
در مراسم گل‎گذاری بر آرام‌گاه قهرمان ملی، مقام‌های ارشد حکومت، اعضای شورای ملی، فرماندهان جهاد و مقاومت، یاران و هم‌سنگران شهید مسعود، رییس عمومی بنیاد شهید مسعود و هزاران‌ شهروند از سراسر افغانستان حضور به‎هم رسانیده بودند.
به دلیل حضور گستردۀ مردم، جادۀ پنجشیر برای ساعت‎ها یک‎طرفه شده و این برای مردم مشکل‎ساز گردیده بود.
امسال نیز از دوازدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود، همانند سال‎های گذشته در سراسر کشور گرامی‌داشت به عمل آمد.
مردم در برخی از ولایت‎های کشور در مساجد و خانه‎های‌شان به مناسبت شهادت قهرمان ملی افغانستان مراسم دعاخوانی برگزار کردند.
در کابل، هزاران تن در خیمۀ لویه جرگه گردهم آمده و دربارۀ کارنامه‎ها و مبارزات اسوۀ جهاد و مقاومت مردم افغانستان، شهید احمدشاه مسعود سخنرانی کردند.
رهبران و فرماندهان جهاد و مقاومت شهید مسعود را الگوی مبارزه، آزادی و استقامت خوانده و بر ادامۀ راه درخشان او تأکید کردند.
در این حال، دانشجویان دانشگاه کابل، دانشگاه پولی‌تخنیک و دانشگاه تعلیم و تربیۀ استاد برهان الدین ربانی، از دوازدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی تجلیل کردند.
در ولایت‎های هرات، بلخ، بغلان، کندز، تخار، سمنگان، پروان، کاپیسا، ننگرهار، لغمان، غزنی، میدان‌وردک، کنر و… نیز از دوازدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور با حضور گستردۀ مردم گرامی‌داشت شد.
در این حال، شهروندان افغانستان در کشورهای غربی نیز از دوازدهمین سالروز شهادت قهرمان شهید احمدشاه مسعود گرامی‎داشت به‎عمل آوردند.
در انگلستان، امریکا، آلمان، هالند، روسیه، تاجیکستان و چندین کشور خارجی دیگر نیز از سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان گرامی‎داشت صورت گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.