فرمانده ارتش پاکستان: تسلیم خواسته‌های طالبان نمی‌شویم

- ۲۵ سنبله ۱۳۹۲

اشرف پرویز کیانی فرمانده ارتش پاکستان روز دوشنبه درخواست گروه طالبان را به عنوان پیش شرط مذاکرات صلح رد کرد و گفت نیروهای امنیتی به آنها جازه نمی دهند شرایط‌شان را بر اسلام آباد تحمیل کنند.
این اظهارات یک روز پس از آن بیان شد که طالبان پاکستان خواستار آزادی زندانیان خود و عقب نشینی نیروهای دولتی پاکستان از مناطق قبیله‌یی به عنوان پیش شرط مذاکرات صلح با دولت اسلام آباد شد.
پس از برگزاری کنفرانس به میزبانی دولت پاکستان در روز نهم ماه سپتامبر ، طالبان پاکستان شرط هایی برای حضور در این مذاکرات صلح تعیین کرد.
حمله گروه طالبان در شمال غربی پاکستان که سبب کشته شدن دو تن از افران ارشد ارتش در روز یکشنبه شد ، محکومیت های شدیدی را در پی داشت زیرا این حمله زمانی انجام شد که رهبران سیاسی در اسلام آباد در حال بررسی گزینه هایی برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان بودند.
شورشیان طالبان همچنین روز یکشنبه سه حمله دیگر در مناطق مختلف در شمال غربی پاکستان انجام دادند که سبب کشته شدن چهار تن از نیروهای امنیتی شد.
فرمانده ارتش پاکستان در بیانیه یی نادر حمله به نیروهای امنیتی این کشور را محکوم و بر تعهد ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم در راستای عزم ملت پاکستان تأکید کرد. جنرال کیانی اعلام کرد از تلاش برای محاکمه عاملان اقدامات تروریستی دریغ نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از اسلام آباد، رییس ارتش پاکستان با تأیید حمایت ارتش از روند سیاسی در پاکستان گفت به تروریست ها اجازه داده نخواهد شد از اوضاع به نفع خود بهره برداری کنند.
جنرال کیانی گفت:« ارتش این توانایی و اراده را دارد تا با تروریست ها مبارزه کند.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.