دو حملۀ انتحاری طالبان در وردک ۱۲ کشته و۵۰ زخمی برجا گذاشت

- ۱۲ سنبله ۱۳۹۱

مقامات خبر دادند که در اثر دو حمله انتحاری که یکی از آنان «شدید» توصیف شده، ۱۲ غیرنظامی بامداد روز شنبه در ولایت میدان وردک کشته شدند. در این حملات انتحاری بر پایگاه ناتو بیش از ۵۰ تن نیز زخمی شده اند.
مقامات افغان و ناتو روز شنبه گفتند که در این حملات انتحاری ۱۲ تن به شمول ۸ فرد ملکی و ۴ پولیس افغان کشته شدند.
شاهد الله شاهد، سخنگوی ولایت میدان ورک به خبرگزاری فرانسه گفت: «یک مهاجم انتحاری که پیاده بود، خود را در نزدیک درب ورودی پایگاه ناتو در سیدآباد منفجر کرد و راه را برای عبور یک موتر بمبگذاری شده باز نمود».
سخنگوی ولایت وردک در ادامه افزود: «هر دو حمله باعث کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن گردیدند».
در همین حال، یک مقام امنیتی غربی به شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری فرانسه گفت که فقط دو سرباز «نیروی بین المللی کمک به امنیت» (ایساف) در این حملات زخمی شدند. سخنگوی ناتو نیز گفته است که هیچ سرباز خارجی در این حملات کشته نشده است.
سیدآباد یکی از مناطق آشوب زده ولایت میدان وردک، در نزدیکی کابل می باشد. دقیقا در ماه سپتمبر سال گذشته در این منطقه، در اثر یک حمله انتحاری با موتر بمبگذاری شده بیش از ۸۰ تن به شمول ۵۰ سرباز امریکایی زخمی شدند.
یک شاهد عینی گفته است که یک بازار کوچک که در نزدیکی شاهراه کابل – قندهار موقعیت داشت، بر اثر این «انفجار مهیب به کلی تخریب» شده است. بسیاری از افراد ملکی در این بازار مشغول به کار بودند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی شورشیان طالبان از طریق یک پیام نوشتاری به خبرگزاری فرانسه، مسوولیت این حملات روز شنبه را بر دوش گرفته است.
این در حالی است که سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرده است که در شش ماه نخست سال روان میلادی، ۱۱۴۵ فرد ملکی در درگیری ها کشته و ۱۹۵۴ تن زخمی شدند. این سازمان شورشیان را مسوول ۸۰ درصد این تلفات می داند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.