هشدار از بدترشدن اوضاع امنیتی میدان وردک

- ۲۹ سنبله ۱۳۹۲

نماینده‌گان ولایت میدان وردک در شورای ملی، از بدترشدن اوضاع امنیتی این ولایت ابراز نگرانی کرده و هشدار می‌دهند که اگر وضعیت امنیتی این‌گونه ادامه یابد، امکان برگزاری انتخابات در این ولایت فراهم نیست.
شماری از نماینده‌گان ولایت میدان وردک گفته اند که میدان وردک ۹ ولسوالی دارد و در حال حاضر تمامی این ولسوالی‌ها نا امن است.
به گفتۀ آنان، طالبان در اکثر ولسوالی‌های میدان وردک و به خصوص در ولسوالی‌های سعید آباد، چغلتو و چندین ولسوالی دیگر حضور دارند.
غلام حسین ناصری نماینده مردم ولایت میدان وردک در مجلس نماینده‌گان می‌گوید، وضعیت امنیتی میدان وردک بی‌نهایت خراب است و هر روز در این ولایت قتل و غارت صورت می‌گیرد.
این عضو مجلس نماینده‌گان همچنان گفت، میدان وردک ۹ ولسوالی دارد و در حال حاضر تمام این ولسوالی‌ها نا امن است.
او تصریح کرد، اما نا امنی‌ها متفاوت است، طور مثال ولسوالی جلدریز، نرخ، چک، سعید آباد، چغلتو و مرکز آن، بی‌نهایت نا امن است.
این عضو مجلس نماینده‌گان تلاش برای عدم برگزاری انتخابات را یکی از عوامل نا امنی این ولایت دانسته می‌گوید، بدون تردید اگر وضعیت امنیتی در ولایت میدان وردک بهبود پیدا نکند، این نا امنی می‌تواند بالای کابل که با میدان وردک همجوار است، تاثیر گذاشته و برگزاری انتخابات را با چالش مواجه کند.
او تاکید کرد، بی‌توجهی کسانی که به نام حاکمان محلی و افراد حکومتی در این ولایت حضور دارند و همین طور خروج نیروهای خارجی از این ولایت، علت دیگر نا امنی‌های میدان وردک است.
وی افزود، ما این قضیه را که همه‌روزه مردان و زنان در این ولایت به صورت فجیعی کشته می‌شوند، بارها گفته‌ایم و از طریق رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده؛ اما متاسفانه به این مساله توجه صورت نگرفته و عوامل آن ریشه‌یابی نشده؛ بنابرهمین بی‌توجهی‌ها می‌توان گفت که علت اصلی نا امن شدن این ولایت عدم برگزاری انتخابات است.
به گفتۀ ناصری، درحال حاضر هیچ نیروی خارجی در میدان وردک حضور ندارد؛ اما در گذشته در ولسوالی‌های سعید آباد، جلدریزو بخش‌های از نرخ حضور داشتند.
درهمین حال، عبدالمجید وردک نمایندۀ دیگر مردم ولایت میدان وردک در مجلس نماینده‌گان می‌گوید، طالبان در اکثر ولسوالی‌های میدان وردک و به خصوص ولسوالی‌های سعید آباد، چغلتو، و چندین ولسوالی دیگر حضور دارند.
او ضمن اینکه امنیت در میدان وردک را چندان خوب نمی‌داند، می‌گوید، در حال حاضر ولسوالی سعید آباد بی‌نهایت نا امن است.
این عضو مجلس تاکید کرد، همه روزه تانکرهای تیل نیروهای ناتو که از مسیر ولسوالی سعید آباد ولایت میدان وردک به طرف غزنی عبور می‌کند، با آنکه نیروهای امنیتی در این مسیر حضور دارند؛ مورد حمله قرار می‌گیرند و
آتش زده می‌شوند، اما نیروهای امنیتی توان تامین امنیت این مسیر را ندارند.
وی همچنان گفت، این که در آینده چه خواهد شد معلوم نیست؛ ولی در حاضر حاضر وضعیت امنیتی ولایت میدان وردک نهایت خراب است
میدان وردک یکی از ولایات مهم و هم‌جوار با کابل است که ۴۵ کیلومتر با کابل فاصله دارد و در مسیر دو شاه راه مهم کابل میدان وردک و غزنی، مقر و قندهار قرار گرفته و ولایت‌های غور، بامیان و دایکندی را با هم وصل می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.