کابل میزان میشل پلاتینی

- ۳۰ سنبله ۱۳۹۲

جامعه ورزشی افغانستان به‌خصوص فدراسیون فوتبال امروز میزبان میشل پلاتینی مرد اول فوتبال اروپا هستند، هدف از سفر وی به کابل بازدید از تغییرات و پیشرفت های فدراسیون فوتبال و افتتاح پروژه ارتقای ظرفیت سازی فوتبال پایه اعلام شده است.
میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا قرار است امروز یکشبنه در سفری یک روزه وارد کابل شود.
مرتضی دانش مسوول مطبوعاتی فدراسیون فوتبال افغانستان به خبرگزاری بخدی گفت: هدف از سفر آقای پلاتینی به کابل بازدید از تغییرات و پیشرفت‌های فدراسیون فوتبال و افتتاح پروژه ارتقای ظرفیت سازی فوتبال پایه می باشد.
آقای دانش افزود که سفر پلاتینی یک روزه خواهد بود و قرار است امروز در کنفرانس خبری که در مقر فدراسیون فوتبال برگزار می شود، شرکت کند.
به گفته دانش این نخستین باری است که یکی از مطرح ترین مسوولان فوتبال جهان به کابل می آید، هر چند در سال ۲۰۰۸ آقای محمد بن همام رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا به کابل آمده بود.
بیشتر کارشناسان فوتبال بر این باور هستند که سفر رییس اتحادیه فوتبال اروپا به کابل باعث رشد و پیشرفت فوتبال در افغانستان خواهد شد و همچنان به گفته آنان این سفر باعث جلب توجه جهانی به این رشته ورزشی در کشور می شود.
فوتبال در افغانستان در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان در جام ملت های جنوب آسیا باعث شد تا توجه به این رشته ورزش بیش تر از پیش شود.
اخیراً حامد کرزی، فرمان داد تا فدراسیون فوتبال ارتقا یابد و این نهاد صاحب بودجه مستقل شود.
در فرمان آقای کرزی آمده است که یک میلیون دلار از بودجه کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال داده شود و این فدارسیون بعد از این مستقل فعالیت کند.
بعد از آنکه تیم ملی قهرمان رقابت های جنوب آسیا شد، نگاه ها به سوی فوتبال و دستاوردهای مثبت آن در سطح جامعه شد، در روزهای پیروزی تیم ملی فوتبال مردم در نقاط مختلف بدون در نظر گرفتن قومیت خود در کنار یکدیگر پیروزی افغانستان را فریاد می زنند.
از همان روزی که تیم ملی موفق شد تیم ملی فوتبال پاکستان را از پیش رو بردارد، امیدها و نگاه ها در رابطه با دستاوردها و اثرات پیروزی های تیم ملی فوتبال در سطح جامعه تغییر کرد و کارشناسان بیان داشتند که قهرمانی ورزشکاران کشور در عرصه های مختلفی می تواند به راهی برای تقویت صلح و ثبات در افغانستان تبدیل شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.