گروسمن خواستار حمایت اسلام‌آباد از پروسه صلح افغانستان شد

- ۰۱ عقرب ۱۳۹۱

نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان از ادامه همکاری اسلام آباد و واشنگتن در مبارزه با تروریسم سخن گفت.
مارک گروسمن روز یکشنبه در ملاقات با جنرال پرویز اشفاق کیانی فرمانده ارتش پاکستان که با حضور حنا ربانی کهر وزیر امور خارجه این کشور در اسلام آباد همراه بود، گفت: همکاری دو کشور در راه مبارزه مشترک با تروریسم و شناسایی منافع متقابل برای ایجاد راهکارهای بهتر در تداوم تعاملات دو کشور ضروری است.
نماینده امریکا در امور افغانستان و پاکستان، همراهی دو کشور را در پیشبرد روند صلح و ثبات در افغانستان، مبارزه با تروریسم در منطقه، همکاری‌های اقتصادی، حمایت کشورش از دموکراسی در پاکستان، دسترسی پاکستان به بازارهای اقتصادی اروپا و ایجاد یک جامعه مدنی را در این کشور از اهداف امریکا در نشست با مقامات پاکستانی خواند.
گروسمن از مقام‌های پاکستانی خواست در پروسه صلح افغانستان همکاری کنند.
وی همچنان افزود: دو کشور خواهان یافتن راهکاری اساسی برای رسیدن افغانستان به کشوری امن، مرفه و با ثبات هستند.
نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان،  همکاری های راهبردی اسلام آباد و واشنگتن را ضمانت تصمیمات مشترک دو کشور در ادامه همکاریها دانست.
گروسمن عصر روز شنبه  وارد اسلام آباد شد و ابتدا با ربانی کهر دیدار کرد.
این دیپلمات امریکایی در دیدار با ربانی کهر گفته بود که از عملیات در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی از سوی دولت اسلام آباد و ارتش این کشور با هدف مبارزه با شبه نظامیان حمایت می کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.