کرزی در روز استقلال: امیـدوارم نتیجۀ انتخـابات به‌زودی مشخـص شود

گزارشگر:29 اسد 1393 - ۲۸ اسد ۱۳۹۳

mnandegar-3حامد کرزی در مراسم نود پنجمین سالگرد استقلال افغانستان گفت که منتظر نتیجه انتخابات است و امید دارد توافقاتی که دو نامزد کرده‌اند نتیجه دهد.
دولت افغانستان هر سال روز ۲۸ اسد را به عنوان سالگرد استقلال افغانستان از انگلیس جشن می‌گیرد. به همین مناسبت، حامد کرزی در مراسمی با حضور حضور مقام‌های عالی رتبه دولتی، روسای هر دو مجلس شورای ملی و سیاستمداران در مراسمی کوتاه با گذاشتن حلقه گلی بر پای منار استقلال در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری شرکت کرد.
عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی دو نامزد دور دوم انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری افغانستان نیز کرزی را در این مراسم همراهی می‌کردند.
کرزی از استقلال افغانستان به عنوان روز کسب «عزت و آزادی افغانستان» یاد کرد و گفت که «این افتخار» مدیون فداکاری فرد فرد ملت افغانستان و نتیجه همبستگی، اتحاد و اتفاق همه افغان‌هاست.
او گفت که امیدوار است افغان‌ها همچنان دست به دست هم دهند و همانطور که استقلال و آزادی کشور خود را حفظ کردند، برای پیشرفت افغانستان هم تلاش کنند و از کاروان ترقی جهان عقب نمانند.
کرزی در حالیکه بین دو نامزد ریاست جمهوری اشرف‌غنی احمدزی و عبدالله عبدالله ایستاده بود با اشاره به انتخابات گذشته گفت: «امیدوار هستیم که انتخابات افغانستان زودتر نتیجه بدهد، ملت افغانستان بی‌صبرانه در انتظار هستند و هر دو بردار ما که با هم توافقاتی را کرده‌اند، به خیر ملت افغانستان توافقات شان به نتیجه برسد.»
کرزی در ۱۳ سال گذشته رییس‌جمهوری افغانستان بوده و انتظار می‌رود تا هفته‌های آینده یکی از این دو نامزد جای او را بگیرد.
رییس جمهوری افغانستان گفت انتظار دارد که افغانستان صاحب حکومتی شود که از آن همه ملت باشد.
در زمان سلطنت امان‌الله شاه جوان افغانستان در سال ۱۹۱۹، این کشور و بریتانیا برای پایان جنگ سوم افغان و انگلیس، «پیمان راولپندی» را امضا کردند.
براساس این پیمان بریتانیا که تا آن زمان قیمومیت سیاست خارجی افغانستان را به عهده داشت، استقلال کامل افغانستان را به رسمیت شناخت. از آن زمان تاکنون دولت‌های مختلف افغانستان هر سال در این روز مراسمی برگزار می‌کنند.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.