تامین امنیت فرودگاه هرات به یک شرکت بین‌المللی سپرده شد

- ۰۶ قوس ۱۳۹۱

برای نخستین بار، امور امنیتی فرودگاه غیرنظامی هرات، به یک شرکت خارجی بین‌المللی سپرده شده است.
اولیو گروپ، که مقر آن در دبی است، مسوولیت کنترل و بازرسی امنیتی مسافران، بار و هواپیماهای غیرنظامی را در این فرودگاه به عهده گرفته است.
مقامات این شرکت متعهد شده اند که تمامی کارمندان خود را از داخل افغانستان و از اهالی هرات استخدام خواهند کرد.
فرودگاه بین‌المللی هرات از نظر فنی، امکانات لازم برای اجرای پروازهای خارجی را دارد، اما مقامات هرات می‌گویند که کسب اعتبار لازم امنیتی مطابق معیار‌های بین‌المللی چیزی است که اکنون با ورود شرکت اولیو، تحقق یافته است.
فرودگاه هرات روزانه شاهد ۲۵ تا ۳۰ پرواز رفت و برگشت غیرنظامی است.
این یکی از مزدحم‌ترین فرودگاه‌ها در افغانستان است و بیشترین پرواز های داخلی بعد از فردوگاه کابل را دارد.
محمد اعظم اعظمی، مسوول فرودگاه غیر نظامی هرات می‌گوید: «اینها (اولیو گروپ) شناخته شده هستند. وقتی که طیاره (هواپیما) و بار و مسافر زیر نظر اینها چک [کنترل و بررسی] شود، ما پروازهای خارجی خواهیم داشت و دیگر همشهریان ما برای رفتن به هند و دبی مجبور نخواهند بود به کابل بروند.»
تا اکنون ده تن از جوانان افغان پس از آموزش‌های لازم، از سوی اولیو گروپ استخدام شده اند و ده‌ها تن دیگر نیز که در آینده به کار گماشته می‌شوند، شهروندان افغان خواهند بود.
محمد سیر ولی، از کارمندان اولیو گروپ می‌گوید: «ما تا شش ماه آینده ۵۰ نفر دیگر نیز استخدام خواهیم کرد. همه از اهالی هرات خواهند بود و افراد تحصیلکرده و با تجربه.»
فواد یکی از این مسافران می‌گوید: «وقتی اینجا سیستم امنیتی را دیدیم، بسیار زیاد خوشحال شدیم. کنترل و دقت خوب بود. هرچه این خدمات بیشتر می‌شود ما خوشحال می شویم این به نفع مسافران است.
شرکت اولیو، پیش از این مسوولیت مشابهی را در فرودگاه‌های کابل و قندهار نیز به عهده داشته است.
در نظر است که در آینده نزدیک کار عملی گسترش فرودگاه هرات و تبدیل آن به بزرگترین فرودگاه باربری هوایی افغانستان با هزینه حدود ۱۵۰ میلیون دالر به کمک ایتالیا شروع شود.
فرودگاه هرات در فاصله کمی با شهرک صنعتی هرات موقعیت دارد.
انتظار می‌رود با پایان یافتن این پروژه، امکان افزایش میزان مبادلات اقتصادی افغانستان با دیگر کشور ها به صورت قابل ملاحظه‌یی افزایش یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.