راه‌پیمایی دانشجویان دانشگاه پروان:‌ رییس دانشگاه پروان برکنار شود

گزارشگر:15 ثور 1393 - ۱۴ ثور ۱۳۹۳

۸۰۰ نفر از دانشجویان در زیر خیمه درس می‌خوانند ده‌ها تن از دانشجویان دانشگاه پروان روز گذشته دست به تظاهرات زده و خواهان برکناری رییس این دانشگاه شده‎اند.
آن‏‎ها، ساعت‎ها شاهراه کابل – مزارشریف را به‌روی ترافیک بستند.
دانشجویان دانشگاه پروان به‌خاطر آموزش در زیر خیمه‌ها و نبود امکانات درست، دست به تظاهرات زده و خواهان برکناری رییس دانشگاه ولایت پروان شدند.mnandegar-3
این دانشجویان ضعف مدیریت را سبب بروز مشکلات شان می‌دانند.
عبدالودود هجران دانشجوی دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه پروان می‌گوید که بیش از پنج هزار دانشجو در این تظاهرات شامل اند و به‌خاطر آموزش در زیر خیمه‌ها، دور بودن خوابگاه از دانشگاه، نبود جای مناسب برای خوابگاه، داخل شدن افراد مسلح غیر مسوول به دانشگاه، بی‌کیفیت بودن مواد درسی، توهین و تحقیر دانشجویان توسط رییس دانشگاه و عدم دسترسی به آب بهداشتی، دست به تظاهرات زدند.
او می‌گوید، که ۸۰۰ نفر از دانشجویان در زیر خیمه درس می‌خوانند که در هیچ دانشگاهی چنین وضعیتی وجود ندارد.
عبدالحی یکی از دانشجویان دیگر می‌گوید: تا زمانی که رییس دانشگاه تبدیل نشود؛ این مرکز چنین مشکلی را خواهد داشت؛ زیرا ضعف مدیریتی در این دانشگاه بی‌داد می‌کند.
اما عطامحمد پویا رییس دانشگاه پروان، برخی از گفته‌های دانشجویان را رد کرده می‌گوید: « در یک هفته، تمام مشکلات دانشجویان حل خواهد شد. ظرفیت دانشگاه پروان یک هزار محصل جدید شمول را داشت؛ اما از طرف وزارت دو هزار و سیصد نفر به این دانشگاه معرفی شد».
دانشگاه پروان به تازه‌گی از موسسۀ تحصیلات عالی به دانشگاه ارتقا کرده که این دانشگاه دارای دانشکده‌های اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی، زراعت، تعلیم و تربیه، علوم اجتماعی، ژونالیزم و ادبیات فارسی می‌باشد.
در این دانشگاه، بیش از چهار هزار دانشجو درس می‏خوانند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.