نامه ارسالی محصلین افغانستانی مقیم قاهره به روزنامه ماندگار

- ۰۲ میزان ۱۳۹۲

سلام به همه دست‌اندرکاران روزنامه وزین‌ ماندگار!
این نامه از طرف محصلین افغان مقیم قاهره برای شما ارسال شده است. اگر این نامه را در یکی از شماره‌های‌تان نشر کنید، بدون شک کمک زیادی به محصلین افغان در مصر کرده‌اید؛ محصلینی که کرایه موتر ندارند تا به دانشگاه بروند.
**
وزارت تحصیلات عالی و معارف جمهوری اسلامی افغانستان!
طوری که که شما در جریان هستید، مدت ۷ ماه قبل به تعداد ۱۴۰ محصل افغان به بورسیه دولتی از طرف وزارت معارف کشور عازم مصر شدند.
تا حال مدت معاشی که از طرف وزارت تحصیلات عالی برای محصلین خارج از کشور در نظر گرفته شده است، برای آن‌ها پرداخت نشده، و وقتی که با مسوولین سفارت تماس گرفته می‌شود، می‌گویند که ما مکتوب روان کردیم اما مکتوب شما از طرف وزارت تحصیلات عالی رد شده است. سبب رد شدن آن هم این است که ما از طرف معارف آمده‌ایم و تحصیلات به دلیل مشکلاتی که با معارف دارد، این مدت معاش را رد می‌کند.
در این‌جا محصلینی وجود دارند که حتا کرایه موتر ندارند که به دانشگاه بروند. روزی از یکی از دوستانم پرسیدم چرا به درس نیامدی. بیچاره در حالی که سرش پایین بود گفت که پول کرایه را نداشتم تا به درس حاضر شوم. این در حالی است که بعد از تحولاتی که در مصر عارض شده، قیمتی به اوج خود رسیده و پولی که از طرف الازهر شریف به ما داده می‌شود بسیار کم است و نمی‌توانیم با آن خرچ یک ماهه خود را پوره کنیم.
بنابرین، از مسوولین مربوط محترمانه تقاضا می‌کنیم که به این مشکل رسیده‌گی کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.