تأکید امریکا بر امضای پیمان امنیتی تا پیش از برگزاری انتخابات افغانستان

- ۰۵ میزان ۱۳۹۲

در حالی که نماینده ویژه امریکا در افغانستان پیش از این، ماه اکتبر را موعد امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن عنوان کرده بود اما به تازه‌گی در اظهاراتی با عقب نشینی از مواضع قبلی خود، ابراز امیدواری کرد این پیمان تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری افغاستان به امضای دو طرف برسد.
علیرغم تاکید ماه‌های گذشته امریکا مبنی بر امضای زودهنگام پیمان امنیتی کابل-واشنگتن، نماینده ویژه امریکا بر امضای این پیمان تا قبل از برگزاری انتخابات تاکید کرد.
جیمز دابینز در تازه ترین اظهارات خود بیان داشت که واشنگتن تصمیم دارد، مسایل مربوط به پیمان امنیتی کابل- واشنگتن را قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تکمیل کند.
دابیز طی نشستی در نیویارک گفت: امضای پیمان امنیتی تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی برای واشنگتن، اهمیتی ویژه دارد.
اظهارات این مقام ارشد امریکایی در حالی مطرح میشود که مقامات افغان بارها گفته‌اند، کابل زمانی با واشنگتن پیمان امنیتی امضا می‌کند که نیروهای امنیتی افغان تقویت شده و صلح و ثبات در افغانستان ایجاد شود.
مذاکرات در زمینه امضای پیمان امنیتى بین افغانستان و امریکا حدود یکسال قبل آغاز شده و قرار بود که در جریان یک ماه تکمیل شود اما چگونگى گشایش دفتر طالبان در قطر در تاریخ ۲۸ جوزا سال ١٣٩٢ باعث شد که دولت افغانستان، این مذاکرات را به حال تعلیق درآورد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.