نیروهای اسپانیایی بادغیس را ترک کردند

- ۰۵ میزان ۱۳۹۲

نیروهای اسپانیا به عنوان بخشی از برنامه خروج نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان، ولایت بادغیس را ترک کردند.
به گزارش شبکۀ خبری نیوز، ۱۵۰۰ نیروی اسپانیایی از سال ۲۰۰۵ میلادی در ولایت بادغیس افغانستان مستقر شده بودند.
وزارت دفاع اسپانیا در خبر منتشر شده‌یی گفت، نیروهای اسپانیا به مدت هشت سال در افغانستان ماموریت انجام داده‌اند و هم اکنون پس از کشته شدن ۹۸ تن به خانه باز می‌گردند.
وزارت دفاع اسپانیا افزود، تعداد محدودی از نیروهای اسپانیا برای آموزش نیروهای افغان در پایگاه ناتو واقع در ولایت هرات می‌مانند. مقامات افغانستان می‌گویند که نیروهای افغان قادر به تضمین امنیت این ولایت هستند.
هم اکنون در آخرین مرحله از گذار امنیتی، وزیر دفاع اسپانیا از ولایت بادغیس دیدار کرده و پس از خروج نیروهایش تاسیسات نظامی را به ارتش افغان تحویل داد.
وزارت دفاع اسپانیا می‌گوید، نیروهای این کشور در هشت سال اخیر ۱۰۰۰ عملیات را علیه شبه نظامیان در ولایت بادغیس انجام داده‌اند که در آن‌ها ۹۸ تن از نیروهای اسپانیا جان باختند.
احمدالله علیزی، والی بادغیس به مردم این ولایت اطمینان داد که پولیس، نیروهای امنیتی و ارتش افغانستان از آن‌ها حفاظت خواهند کرد.
اگرچه اسپانیا میلیون‌ها دالر را برای ساخت تاسیسات نظامی در ولایت بادغیس هزینه کرده، اما تمامی این تاسیسات را به ارتش افغان تحویل داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.