وزارت داخله: از ولسوالی کران‌ و‌ منجان عقب‌نشینی تاکتیکی کردیم

- ۰۷ میزان ۱۳۹۲

وزارت امور داخله افغانستان تایید کرده است که نیروهای دولتی در ولسوالی کران و منجان ولایت بدخشان به دنبال حملات مخالفان مسلح دولت، «عقب‌نشینی تاکتیکی» کرده‌اند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله گفت که مخالفان مسلح دولت روز شنبه (شش میزان) حوالی ساعت ۱ بعد از ظهر به وقت محلی، به چند پاسگاه نظامی حمله کردند و پولیس مجبور به عقب نشینی شد.
آقای صدیقی گفت که تعداد نیروی پولیس کم بود و این یک «عقب نشینی تاکتیکی» به دلیل حفظ جان سربازان بوده است. او در یک نشست خبری به خبرنگاران گفته است که تعداد کل نیروی پولیس در این ولسوالی ۳۰ سرباز بوده است.
پیشتر، گروه طالبان ادعا کرده بود که این ولسوالی را به طور کامل تحت کنترل خود درآورده، اما. عبدالمعروف سخنگوی والی بدخشان این ادعا را رد کرد و گفت طالبان تنها بخش‌هایی از این ولسوالی را تصرف کرده اند، اما «قیام‌های مردمی» علیه این گروه شروع شده است.
وزارت داخله گفته است به دلیل این که ولسوالی کران و منجان از ولسوالی‌های کوچک بدخشان است، تعداد نیروهای دولتی در آن به صورت عموم کم است.
مقام های دولت افغانستان اعلام کرده اند که برای تصفیه محل از وجود مخالفان مسلح دولت، به ولسوالی کران و منجان به حد کافی نیروی اضافی می فرستند.
ولسوالی کران‌ و‌ منجان بدخشان با ولسوالی برگ‌متال ولایت نورستان که با وزیرستان پاکستان مرز مشترک دارد متصل است و این مساله از دلایل نفوذ مخالفان مسلح در شمال به شمار می‌ رود.
ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان در سال های اخیر از نقاط امن کشور به شمار می‌رفت. حضور مخالفان مسلح در ولسوالی های این ولایت تازگی‌ها حاکی از نا امنی در شمال افغانستان است.
گروه طالبان به رهبری ملاعمر از سال ها پیش به این سو با دولت افغانستان می‌جنگد و مسوولیت حملات پی هم به ولسوالی های بدخشان را به عهده گرفته است.
پیشتر در درگیری میان نیروهای دولت افغانستان و گروه طالبان در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان ارتش و پولیس افغانستان تلفات سنگینی دادند. تعداد زیادی از جنگجویان گروه طالبان هم در این درگیری ها کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.