اعتصاب غذایی زندانیان در ولایت هرات پایان یافت

- ۰۹ میزان ۱۳۹۲

مسوولان امنیتی زندان هرات می‌گویند که اعتصاب غذایی زندانیان مرکزی این ولایت با آمدن هیات پانزده نفری از کابل و پس از گذشت ۹ روز پایان یافته است.
جنرال عبدالمجید صادقی، فرمانده زندان هرات شب گذشته به خبرنگاران گفت که اعتصاب غذایی نزدیک به دو هزار زندانی در زندان هرات پایان یافت.
آقای صادقی گفت که یک هیات پانزده نفری روز گذشته از کابل به هرات سفر کرده و با زندانیان اعتصاب کننده دیدار کرد و به آنها وعده داده شد که به تمامی خواسته های شان رسیدگی می شود.
بیش از دو هزار زندانی محبس مرکزی هرات به دلیل آنچه آنان بی عدالتی در تطبیق فرمان های عفو رییس جمهور، بی عدالتی در فیصله های محکمه هرات و مشکلات موجود در داخل زندان عنوان کرده بودند دست به اعتصاب غذایی زده بودند.
آنان در ۹ روز اعتصاب شان تاکید کردند که تنها با هیات ریاست جمهوری گفت‌وگو خواهند کرد و تا آن زمان دست از اعتصاب نخواهند کشید.
اعتصاب غذایی زندانیان محبس مرکزی هرات روز یکشنبه ۳۱ سنبله نخست از سوی ۳۰۰ زندانی آغاز شد اما دو روز بعد ۱۴۶۱ زندانی دیگر نیز به آنها پیوستند و روز چهارشنبه با پیوستن زندانیان دیگر شمار آنان به دو هزار نفر رسید.
روز دوشنبه نیز ده ها تن از خانواده های زندانیان اعتصاب کننده دست به تظاهرات زده و خواهان رسیدگی جدی به مشکل آنان شدند.
تظاهرات آنان همزمان با ورود هیات اعزامی ازکابل به هرات جهت رسیدگی به مشکلات زندانیان صورت گرفته بود.
با این حال فرمانده زندان هرات می‌گوید که هیات پانزده نفری که ریاست آن را گل رحمان قاضی، رییس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی برعهده دارد با شماری از نمایندگان مردم در ولسی جرگه، نهادهای عدلی و قضایی، نماینده وزارت امور داخله و ستره محکمه به این ولایت سفر کرده اند.
او تاکید کرد که اعضای این هیات به زندانیان اعتصاب کننده وعده داده ند که به تمامی خواسته هایشان رسیدگی خواهد شد.
در حال حاضر در زندان هرات بیش از ۳۲۰۰ نفر زندانی هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.