جنرال دوستم هم استعفا داد

- ۱۲ میزان ۱۳۹۲

جنرال عبدالرشید رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح افغانستان، روز گذشته از سمتش استعفا داد و قرار است که به عنوان معاون اول اشرف غنی احمدزی وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شود.
دکترنقیب الله فایق، یکی از افراد نزدیک به جنرال دوستم با تایید این خبر گفت که دوستم روز گذشته با حامد کرزی رییس جمهور دیدار کرده و استعفانامه‌اش را به آقای کرزی داد.
در افغانستان رییس جمهوری، فرمانده کل قوا نیز هست و جنرال دوستم، در سال‌های گذشته، رییس ستاد مشترک فرماندهی کل قوا بود.
هرچند در عمل جنرال دوستم در سالهای گذشته نقش مهمی در سیاستگذاری و برنامه های امنیتی افغانستان نداشت، اما عالی‌ترین مقام نظامی کشور را عهده دار بود.
از اینرو به باور خیلی‌ها سمت او، بیشتر یک سمت سمبولیک و تشریفاتی بود.
او افزود که محمد کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهوری و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، اشرف غنی احمدزی و جنرال دوستم یک تیم واحد انتخاباتی را تشکیل داده اند.
دکتر عباس بصیر، رییس دفتر محمد کریم خلیلی، نیز با تائید این خبر گفت که براساس توافق انجام شده، کریم خلیلی، جنرال دوستم و اشرف غنی برای تشکیل یک تیم انتخاباتی واحد به توافق رسیدند.
او افزود که در جلسه عصر روزگذشته این تیم نهایی شد. اشرف غنی احمدزی به عنوان نامزد رییس جمهور، جنرال دوستم معاون اول و سرور دانش وزیر سابق دادگستری به عنوان معاون دوم او وارد کارزار انتخاباتی خواهند شد.
آقای بصیر تاکید کرد که قراراست این تیم روز یکشنبه آینده، برای ثبت نام به کمیسیون انتخابات برای ثبت نام مراجعه کنند.
او افزود که اکنون توافق شفاهی میان سه طرف صورت گرفته و روی سند همکاری نیز کار می‌شود که درآینده نزدیک میان اعضاء این تیم امضا خواهد شد.
عباس بصیر درباره حمایت ارگ ریاست جمهوری از این تیم گفت که این موضوع به خود ارگ مربوط است و ما به عنوان یک تیم انتخاباتی تلاش خواهیم کرد که حمایت نهادهای مختلف را از این تیم انتخاباتی جلب کنیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.