۶۰ جریب زمین ازکوکنار در کاپیسا پاک‌سازی شد

گزارشگر:17 ثور 1393 - ۱۶ ثور ۱۳۹۳

mnandegar-3مسوولان ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت کاپیسا، از کمپاین محو کشت کوکنار در این ولایت خبر می‌دهند.
عبدالعلیم عیار رییس ادارۀ مبارزه با مواد مخدر ولایت کاپیسا می‌گوید: « کمپاین محو کشت کوکنار در همکاری با نیروهای امنیتی از ولسوالی تگاب این ولایت آغاز گردیده و این کمپاین تا اخیر ماه ثور سال جاری در ولسوالی‌های تگاب، اله‌سای، نجراب و کوه‌بندها ادامه خواهد داشت».
آقای عیار افزود، تا حال ۶۰ جریب زمین زیر کشت کوکنار که در مسیر دو طرف جاده در جنوب تگاب کشت شده بود، محو گردید.
آقای عیار خاطر نشان کرد: معیاری که از سوی وزارت مواد مخدر برای این اداره تعیین شده است؛ یک هزار جریب زمین است که در ولسوالی‌های نامبرده پاک‌سازی خواهد شد.
در عین حال، اسدالله حمیدی آمر اپراسیون فرماندهی پولیس ولایت کاپیسا این روند را تایید کرده و می‌گوید: « نیروهای امنیتی افغان که در تشکیل آن نیروهای پولیس، اردوی ملی، امنیت ملی، پولیس محلی و نظم عامه است در کمپاین محو کشت کوکنار سهیم هستند».
گفته می‌شود که سال گذشته به دلیل همکاری نکردن ارتش ملی در کمپاین محو کشت کوکنار در این ولایت، این روند ناکام اعلام شده بود. اما مسوولین گفته اند که امسال با جدیت می‌خواهند تا امتیاز یک میلیون دالری را به دست آورند.
وزارت مبارزه با مواد مخدر به ولایاتی که کشت کوکنار در آن صفر شده و یا محو آن رشد چشم‌گیری داشته، سالانه یک میلیون دالر امتیاز در نظر می‌گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.