بازمحمد مبارز حریف روسى‌اش را شکست داد

گزارشگر:دوشنبه 24 حوت 1394 - ۲۳ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3بازمحمد مبارز، ورزش‌کار افغانستانی در رشتۀ «مبارزۀ آزاد»، حریف روسى‌اش را شکست داد.
بازمحمد مبارز، شب گذشته در برابر حریف پُرقدرت روسی خود به میدان مبارزه رفت و توانست در دقایق اول روند اول، حریفش را شکست دهد.
این مسابقه ساعت ٨:٣٠ شب گذشته به وقت افغانستان در بزرگ‌ترین استدیوم شهر مسکو به‌نام لوژنیکى که پیش از ده هزارتماشاچى داشت، برگزار شد.
در مسابقۀ یاد شده معاون رییس‌جمهور روسیه، سفیر و شمارى از کارمندن سفارت افغانستان مقیم آن کشور، برخى از مسوولین ورزشى روسیه و صدها تن ازافغانستانی‌هاى مقیم روسیه اشتراک کرده بودند.
باز محمد مبارز، از جمله ورزش‌کاران مطرح افغانستان است که تاکنون افتخارات زیاد بین‌المللی را برای ورزش کشور به دست آورده‌است.
مبارز قبل از این‌که به مصاف حریف روسى‌اش قرار گیرد، در پیامی به مردم افغانستان گفته بود: «تمام اقوام مختلف افغانستان همیشه مرا حمایت کرده‌اند، من هم در زنده‌گى‌ام همیشه کوشش کرده‌ام تا هویت ملى خود را حفظ کنم.»
او افزوده است که با این احساس، همیشه خواسته است، یک تصویر یا یک پیام ملى به تمام مردم جهان داشته باشد.
مبارز در ادامه یاد آورشده است: «در مسابقۀ که همراه حریف روسى خود دارم، دو پیام می‌تواند داشته باشد، یکى این‌که به تمام جهانیان ثابت می‌کنم که ما افغانستانی‌ها یکى هستیم و از یک‌دیگر خود حمایت می‌کنیم، افغانستانی‌ها قهرمان بودند، قهرمان هستند و قهرمان می‌مانند و از طرف دیگر، به مردم جهان نشان می‌دهیم که اقوام مختلف از مبارزشان حمایت می‌کنند.»
این وزرش‌کار افغانستان، در ادامۀ پیام خود گفته است، در صورتی‌که در این مسابقه موفقیت کسب کند، این افتخار را به‌عنوان تحفه به تمامى نیروهاى امنیتى کشور تقدیم می‌کند.
مبارز همچنان حاضر شدن با لباس نظامى در میدان مسابقه را نشانۀ حمایت از نیروهاى امنیتى کشور عنوان کرده است.
مبارزۀ آزاد یا «ام ام اِی» در افغانستان، ورزش کاملاً جدیدی است که توسط بازمحمد مبارز، راه‌اندازی شده است.
قبل از آن، بازمحمد یک پهلوان کشتی‌گیر بود، او دستاوردهای خوبی در پهلوانی نیز داشت؛ اما علاقۀ خاصی به مبارزه آزاد داشت و این ورزش را با استفاده از ویدیوها و معلومات در اینترنت آموخته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.